ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
עלתה באש

נמל חיפה תובע ב-2 מיליון שקל בעל אונייה שהושבתה: "חוסמת רציף שלם"

לפני מספר ימים פרצה שריפה באנייה בנמל חיפה וכתוצאה מכך האנייה הושבתה | היום הגיש נמל מספנות ישראל כתב תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה בדרישה לפנות את האנייה

נמל חיפה תובע ב-2 מיליון שקל בעל אונייה שהושבתה: "חוסמת רציף שלם"
כיבוי השריפה באנייה צילום: דוברות תעבורה ימית חיפה

בעלי אוניה Yaf Horzion נתבע ע"י נמל חיפה ב-2 מיליון שקל לאחר ששריפה פרצה באונייה לפני מספר ימים ובעקבות כך האונייה תקועה, חוסמת את הקציף ומונעת כניסת אוניות אחרות – כך ע"פ טענת הנמל

לפני שלושה ימים פרצה שריפה באוניה Yaf Horzion שעגנה בנמל מספנות ישראל שבחיפה, וכעת בנמל דורשים לפנות את האונייה משם מפני שהיא חוסמת רציף שלם, ופנו לבית המשפט המחוזי בחיפה בנושא.

האנייה עולה באש צילום: דוברות תעבורה ימית חיפה

בכלכליסט דווח כי האונייה נשאה 4,000 טון של דשן חנקני לגידולים חקלאיים וכ-3,280 טון לוחות פלדה. לאחר כשמונה שעות הושגה שליטה בשריפה והיא כובתה ומאז האונייה מרותקת לרציף בנמל מספנות ישראל.

לפי כתב תביעה שהוגש על ידי מספנות ישראל הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה. לא ניתן לחדש את פעולות הפריקה עקב מצבה הפיזי והטכני של האוניה ובינתיים האוניה רתוקה לרציף כאבן שאין לה הופכין, מה שמונע כניסה של אוניות אחרות לרציף ובשל כך נגרמים למבקשת הפסדים ונזקים שונים כגון פגיעה במערכת התפעול של הנמל, הפסדי הכנסות בגין אגרות נמל ופגיעה במוניטין על טיפוחו שקדה המבקשת.

דוברות תעבורה ימית חיפהכיבוי השריפה באנייהצילום: דוברות תעבורה ימית חיפה

ממספנות ישראל נמסר: "המספנות פנו לבית המשפט המחוזי בהליך פרוצדורלי מקובל, על מנת להבטיח כי הנזקים שנגרמו לנמל כתוצאה מהשריפה יכוסו על ידי ביטוח האונייה".

דוברות תעבורה ימית חיפההשריפה באנייהצילום: דוברות תעבורה ימית חיפה

שריפה נמל חיפה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד