ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא כולל נאט"ו

ביידן וזלנסקי יחתמו על הסכם ביטחון ל-10 שנים. טראמפ יוכל לבטלו

הנשיאים ביידן וזלנסקי יחתמו על הסכם ביטחון ל-10 שנים בין ארה"ב לאוקראינה בפסגת G-7. ההסכם - שטראמפ יוכל לבטל אם ייבחר מחדש - מחייב את וושינגטון לתת תמיכה ארוכת טווח לקייב. אך בניגוד לנאט"ו, זה לא מצריך תגובה צבאית אמריקאית אם אוקראינה תותקף

ביידן וזלנסקי יחתמו על הסכם ביטחון ל-10 שנים. טראמפ יוכל לבטלו
ביידן וזלנסקי בבית הלבן צילום: דוברות נשיא אוקראינה

הנשיא ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתכננים לחתום היום על הסכם ביטחוני ל-10 שנים שיחייב את וושינגטון לספק לקייב סיוע צבאי, כך אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן.

גורמים רשמיים אמרו ל'וושינגטון פוסט' כי הם מקווים שההסכם יחרוג מהמחלוקות הפוליטיות בתוך ארצות הברית, אך הם הודו שטראמפ או כל נשיא עתידי שייבחר יכולים לפרוש מההסכם מכיוון שהוא אינו אמנה ולא יאושר על ידי הקונגרס. ההסכם גם אינו מחייב לצרף את אוקראינה לברית ההגנה של נאט"ו.

"אנחנו רוצים להראות שארה"ב תומכת בתושבי אוקראינה, אנחנו עומדים לצדם ונמשיך לתת מענה לצרכי הביטחון שלהם לא רק מחר אלא גם בעתיד", אמר סאליבן לכתבים. הנשיא טס לפסגה ה-G7 בדרום איטליה.

עוד אמר: "וושינגטון תחזק את יכולת ההגנה וההרתעה של אוקראינה. אם פוטין חושב שהוא יכול להחזיק מעמד מול הקואליציה התומכת באוקראינה, הוא טועה".

בכך ביידן יצטרף ל-15 מדינות נוספות שחתמו על הסכמים דו-צדדיים עם אוקראינה, כולל בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה. 16 מדינות נוספות התחייבו בסופו של דבר לעשות הסכמים דומים. גורמים רשמיים מצפים שהמדינות יתאמו את האופן שבו הן יממשו את הבטחות הסיוע שלהן, אולי בפסגה של מנהיגי נאט"ו בוושינגטון בחודש הבא.

ההסכם אינו מחייב את וושינגטון לספק כוחות להגן על אוקראינה אם היא תותקף, בניגוד לברית נאט"ו, כך אמר בכיר בממשל לעיתון.

ארצות הברית גם תמשיך להכשיר את צבא אוקראינה, להעמיק את שיתוף הפעולה בייצור התעשייה הביטחונית ולשתף יותר מידע מודיעיני מאשר כיום.

 

הנשיא ביידן ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד