ג' אלול התשפ"ד
06.09.2024
כמו במלחמת העולם

לפחות 77 ספינות משא נפגעו מתקיפות החות'ים

המורדים החות'ים בתימן שיגרו ביום אחד 18 מל"טים וטילי שיוט יחד עם טיל בליסטי לעבר ארבע ספינות אמריקאיות, נושאת מטוסים אמריקאית וספינת מלחמה בריטית במתקפה שערכה כ-12 שעות

לפחות 77 ספינות משא נפגעו מתקיפות החות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

מאז ה-7 באוקטובר, המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן שיגרו טילים, מל"טים וכלי נשק אחרים לעבר כלי שיט מסחריים וספינות מלחמה כמעט מדי יום. למרות שרוב הטילים והמל"טים הופלו, לפחות 77 ספינות משא נפגעו, וספינה אחת בבעלות בריטית שהובילה 20,000 טונות של דשן על סיפונה הוטבעה.

אחת התקיפות אירעה ב-9 בינואר על סיפונה של ספינת המלחמה האמריקאית USS LABOON. מפעילי מכ"ם על סיפון המשחתת בים האדום הבחינו בחץ זעיר על המסכים. טיל טס לעברם במהירות גדולה פי חמישה ממהירות הקול.

לצוות ספינת המלחמה עם 300 מלחים היו שניות בלבד ליירט את הטיל, הטיל הושמד בהצלחה.

המתקפה ב-9 בינואר הייתה אחד הקרבות הימיים הגדולים ביותר איתם התמודדה ארה"ב מאז מלחמת העולם השנייה. המורדים החות'ים בתימן שיגרו באותו יום 18 מל"טים וטילי שיוט יחד עם הטיל הבליסטי לעבר הספינה ולעבר שלוש משחתות אמריקאיות נוספות, נושאת מטוסים אמריקאית וספינת מלחמה בריטית במתקפה שערכה כ-12 שעות.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי למרות שההתקפות לא יעילות ברובן, החות'ים הצליחו לשבש את הספנות ולהשאיר את ארה"ב ובעלות בריתה מתוסכלות במאמץ לשמור על נתיבי הים הקריטיים של האזור פתוחים.

ההתקפות הן תוצאה ישירה של מצב גיאוגרפי. כדי לנסוע דרך הים האדום ולהגיע לתעלת סואץ אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם, ספינות משא חייבות לעבור דרך מיצר באב אל-מנדב העוטף את חופי תימן, שנמצא בטווח ארסנל הטילים והמל"טים של החות'ים.

חיל הים האמריקאי הוציא כמיליארד דולר על אמצעי לחימה להגנה על הים האדום, ביצע יותר מ-450 תקיפות ויירט יותר מ-200 מל"טים וטילים מאז נובמבר.

גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שמצב התעשייה הביטחונית של ארה"ב לא טוב, בגלל הדרישות לנשק מאוקראינה וישראל. 

"אספקת הנשק שלהם מאיראן היא זולה, אבל שלנו יקרה", אמרה אמילי הרדינג מהמרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. "אנחנו משחקים משחק קצר, והם משחקים משחק ארוך".

המורדים החות'ים תימן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד