י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סייע למוסד?

יליד ישראל מונה לסגן ראש ממשלת הולנד; תקף את הפלסטינים

גדעון (גידי) מרקוסזאואר מונה לשר ההגירה בהולנד. הוא נולד בישראל, דובר עברית שוטפת וננחשב לידיד גדול של ישראל. הוא היה פעיל שנים רבות בארגון שאחראי על אבטחת בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בהולנד

יליד ישראל מונה לסגן ראש ממשלת הולנד; תקף את הפלסטינים
גידי מרקוסזאואר צילום: אתר המפלגה

גדעון (גידי) מרקוסזאואר, בן 46 מונה לסגן ראש ממשלת הולנד והשר לענייני הגירה מטעם מפלגת החירות הימנית (PVV) של מנהיג הולנד חרט וילדרס. הוא אזרח ישראלי, יליד תל-אביב ולמד באוניברסיטה העברית בירושלים. מרקוסזאואר הוא ציוני נלהב וידיד חם ואוהב של מדינת ישראל.

מרקוסזאואר נולד בתל-אביב ב-27 באוקטובר 1977. הוא למד בבית הספר היסודי-יהודי "ראש פינה" באמסטרדם ולאחר מכן בבית הספר לחינוך קדם אוניברסיטאי רמב"ם באמסטרדם.

בגיל 19 למד יחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים ובשנים 1996 עד 1997 במכללה לתלמוד בישראל. הוא היה פעיל שנים רבות בארגון שאחראי על אבטחת בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בהולנד. איתמר אייכנר דיווח ב-Ynet כי הוא נעצר בשנת 2010 בגין החזקת נשק בלי רישיון במהלך עבודות אבטחה על אירוע חגיגי לציון 60 שנה למדינת ישראל.

את פעילותו הפוליטית התחיל בשנת 1999 אז שימש כדובר הליכוד בהולנד, ולאחר מכן שימש כיועץ פוליטי של חבר הפרלמנט אנטון ואן שינדל. בשנת 2010, פרש מהמקום ה-5 של מפלגת החירות (PVV) לאחר ששר בממשלה הזהיר את מנהיג המפלגה וילדרס שמרקוסזאואר יהווה סיכון לשלמות הולנד. בהולנד דווח כי לפי השב"כ ההולנדי (AIVD) מרקוסזאואר העביר לכאורה מידע למעצמה זרה וקיים קשר עם שירות ביון זר. לפי פרסומים בהולנד, מדובר היה בישראל ובמוסד.

כשחירט וילדרס מנהיג הולנד קיבל מכתב משר הפנים דאז, ארנסט באלין, עם מידע מהשב"כ ההולנדי כי הוא יהווה "סיכון לשלמות הולנד" עקב קשרים עם מודיעין זר (ישראלי) האשים גידי את השר במניפולציה בגלל הבחירות, למרות זאת הוא פרש זמנית כחבר במפלגת PVV.

הוא הגיש הצעה לגרש יהודים מבית הכנסת המרכזי אם יתמכו בדו"ח של האו"ם המאשים את ישראל בפשעי מלחמה. במייל שהפיץ עם ההצעה הוא הזהיר מפני "בוגדים יהודים בתוכנו".

בוויכוח בפרלמנט ב-2021 על החזרת נשות דאעש להולנד, האשים גידי מרקוסזאואר את סיגריד קאג שתמכה בהחזרתן כי היא "אוהבת מאוד שיש סביבה טרוריסטים", הוא רמז לנישואיה של קאג לסגן שר לשעבר ברשות הפלסטינית ועל היכרותה האישית עם יאסר ערפאת. "היא נותנת חסות למחבלים בשטחים הפלסטיניים", הטיח גדעון, "שאחר כך רוצחים ילדים יהודים. כולנו יודעים את זה, נכון?".

קאג בת ה-61, נשואה לאניס אל-חאק, בכיר פלסטיני שכיהן כסגן שר בממשלתו של יאסר ערפאת וכשגריר אש"ף בשווייץ, בעבר, היא התעמתה עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה בגין הקו הידידותי שהוביל כלפי ישראל. היא אחראית על מימוש החלטת מועצת הביטחון לפקח ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לעזה.

הוא יליד ישראל שגדל בהולנד, בהולנד מציינים כי "הוא מודע לסכנות הנשקפות מההגירה האסלאמית ואינו מהסס להביע זאת". הוא כועס על כך שיהודים בהולנד לא מרבים להצביע למפלגה שלו PVV, וש"יהודים שמאלנים משוגעים, ששוכחים מה קרה", ו"מדיניות הרווחה ההולנדית נמצאת בסיכון בשל הזרם הגדול של מהגרים מוסלמים. גם ההגירה מציבה בעיות אבטחה גדולות", הוא אמר.

הוא מכחיש את היותו טיפוס רדיקלי. "אני רק יהודי רגיל, מסורתי עם רעיונות ליברליים", כאמור הוא התנגד בתוקף ליהודים שתמכו בביקורת האו"ם על ישראל. "בפולין הישנה (שם השורשים שלי) ידענו מה לעשות עם יהודים נתעבים מהסוג הזה".

גידי שנולד בתל אביב מאמין שכמהגר יש לו זכות דיבור מיוחדת בנושא: "מהגר צריך להתאמץ קצת יותר. עליו להתנהג בצניעות כאורח". לדבריו, מדיניות ההגירה היא "למעשה פשע אחד גדול נגד העם ההולנדי וכל מי שתומך בה, כולל הפוליטיקאים האחראים, צריכים להיות מובאים בפני בית דין בגלל מדיניות הגבולות הפתוחים, כי אתם הורסים לגמרי את הולנד".

 

 

הולנד גדעון מרקוסזאואר חורט וילדרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}