ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
חולץ במבצע ארנון

הורי החטוף מספרים על ההתעללות שעבר בשבי

הוריו של אנדריי קוזלוב מספרים בריאיון שפורסם על רגע החטיפה ועל המניפולציות שהפעילו המחבלים על בנם: "אמרו לו - אמא שלך נסעה לנפוש ביוון, ראינו בחדשות"

הורי החטוף מספרים על ההתעללות שעבר בשבי
החטופים בדרך למסוק החילוץ צילום: דובר צה"ל

יבגניה ומיכאל, הוריו של אנדריי קוזלוב שחולץ במסגרת "מבצע ארנון", סיפרו בריאיון ל"ווינט" על ההתעללות שעבר בשבי החמאס. 

יבגניה נשאלה איך אנדריי מרגיש והשיבה: "מצוין. הוא מרגיש בסדר, אין שינוי פיזי, הוא בריא. למזלנו, גם מצבו הנפשי נראה בסדר, הוא נהנה לדבר, מתבדח, צוחק, הוא אוהב לבדר את כל הנוכחים לצידו. כמובן שהוא עדיין לא חזר לאיזון הרגשי שהיה לו קודם, אבל אני בטוחה שהוא צעיר ובריא מספיק כדי שישתקם במהרה. הוא משתקם".

עוד הוסיפה: "הוא סיפר הרבה על איך חטפו אותו ועל איך הוא העביר את הזמן בעזה. יש לו הרבה סיפורים על האירועים האלה. אבל הוא מרחם עלינו ומספר את זה בהומור, כיוון שבכל הדברים שקרו לו הוא משתדל למצוא משהו משעשע ולהנגיש את זה בצורה שנוכל להשתעשע מזה".

על רגעי החטיפה סיפרו: "כולנו ראינו את הסרטונים משם, הוא היה חלק מהאירועים האלה, ראה את מה שאירע במו עיניו, היה אובד עצות כמו שאר המשתתפים של המסיבה. הוא הגיע לשם בתור עבודת 'חלטורה', הוא היה מאבטח, וכשהחלו מטחי רקטות הוא עוד הספיק לכתוב לנו בקבוצה המשפחתית שהכל בסדר. אבל כעבור זמן מה, בערך חצי שעה-שעה, הם כולם הבינו שהם מוקפים במחבלים והחלו לנסות למצוא דרך להימלט, מצד לצד". 

על תנאיו של אנדריי בשבי סיפרה יבגניה: "אני ממש חשתי כאב מאחד המשפטים שאנדריי אמר: 'חווינו דברים כאלה שחלקם אני לא אספר לכם לעולם'. הוא סיפר לנו שבמשך חודשיים הם היו קשורים בידיים וברגליים. בשבועות הראשונים קשרו להם את הידיים מאחורה, ואחרי שהתחילו לקשור להם ידיים מקדימה הם התבדחו שזו מתנה מהמחבלים... המחבלים עסקו בטרור הפסיכולוגי, לכל אחד מהחטופים כל הזמן אמרו 'ישראל שכחה מכם', 'ישראל רוצה להיפטר מכם', 'אמא שלך נסעה לנפוש ביוון, ראינו את זה בחדשות', 'הילדים שלך לא עושים שום דבר'. אפילו אמרו להם 'תהיו בשקט, כי ישראל מקשיבה ורוצה להשמיד אתכם, אתם מהווים בעיה עבור ישראל והרבה יותר קל לפתור את זה בהריגה מאשר בחילוץ שלכם'. אלה דברים שהם עברו וכל כך בלתי נסבל לשמוע את זה".

ההורים סיפרו אי השובים התעללו לא פעם בחטופים באופן מילולי: "הם אמרו להם - 'אתם חיות, אתם חמורים, אתם טיפשים, אתם מלוכלכים'. אנדריי יודע עכשיו את המילים האלה בערבית, את כל הקללות בערבית הוא למד". 

מיכאל אמר: "הטרור הפסיכולוגי הוביל לכך שכאשר צה"ל וכוחות הביטחון החלו במבצע לחילוץ החטופים, אנדריי תחילה לא ידע למה הם באו, הוא חשב שאולי באים להרוג אותו ורק כשהבין שבאו לחלץ אותם, הוא הרגיש הקלה גדולה"

אנדריי קוזלוב מלחמת חרבות ברזל מבצע ארנון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד