ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
שלוש עבירות

בנו של הנשיא ביידן הורשע בהחזקת נשק בזמן שהשתמש בסמים

בנו של הנשיא ביידן הואשם בשלושה סעיפים הקשורים בהחזקת נשק תוך שימוש בסמים. שניים מהסעיפים נושאים עונשי מאסר מקסימליים של 10 שנים

בנו של הנשיא ביידן הורשע בהחזקת נשק בזמן שהשתמש בסמים
האנטר ביידן צילום: צילום מסך

חבר מושבעים בדלאוור קבע אתמול (שלישי) כי האנטר ביידן, בנו של הנשיא ג'ו ביידן, אשם בשלושה סעיפים בנוגע להחזקת נשק.

האנטר ביידן הואשם בבית המשפט הפדרלי בווילמינגטון בדלאוור בשלוש עבירות פליליות הקשורות להחזקת נשק תוך שימוש בסמים. חבר המושבעים התלבט במשך כשלוש שעות לפני שקבע את פסק הדין ההיסטורי.

המשפט היה הראשון בארצות הברית שכלל ילדים של נשיא מכהן, והגיע בזמן כשהנשיא ביידן מתמודד בבחירות נגד דונלד טראמפ, שהואשם בעצמו בפלילים.

שניים מהסעיפים נושאים עונשי מאסר מקסימליים של 10 שנים, ואילו בסעיף השלישי עונשי מאסר מקסימליים של חמש שנים. על כל סעיף יש קנס של מקסימום 250,000 דולר. לא נקבע מועד מתן גזר הדין.

ביום שבו התחיל המשפט ב-3 ביוני, הנשיא אמר שהוא אוהב את בנו וגאה בו. "החוסן של האנטר מול מצוקה שהביא לשיקומו מעוררים השראה עבורנו", אמר הנשיא בהצהרה.

לביידן יש את היכולת לחון את בנו, אבל הוא אמר לרדשת ABC בראיון ב-6 ביוני שהוא לא יעשה זאת, נחיה ונראה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס להרשעת בנו האנטר ואמר: "אני מקבל את תוצאות המשפט. אמשיך לכבד את ההליך המשפטי" הנשיא הוסיף כי האנטר שוקל לערער על פסק הדין.

האנטר ביידן הואשם שרכש והחזיק אקדח בתקופה שבה השתמש בסמים ושיקר על כך בעת הרכישה. בארה"ב זה עבירה פלילית שהעונש המרבי עליה הוא 25 שנות מאסר.

את העבירה הוא עשה באוקטובר 2018 אז הוא רכש אקדח והצהיר כי הוא אינו משתמש בחומרים אסורים. שלושת סעיפי האישום שבהם הורשע הם אמירת שקר למוכר נשק, מילוי פרטים שקריים בטופס על אי-שימוש בסמים, והחזקה שלא כחוק באקדח.

ג'ו ביידן הנשיא ביידן האנטר ביידן סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}