ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מעל 100 מחבלים חוסלו

מפקד האוגדה ללוחמים לאחר מבצע חילוץ החטופים: "רק לדקה לשמוח"

השתתפות במבצע ׳ארנון׳, חיסול כ-100 מחבלים והשמדת שתי מנהרות התקפיות; כוחות אוגדה 98 השלימו את משימתם במרכז הרצועה ונמצאים בנוהל קרב למשימה הבאה ברצועת עזה

מפקד האוגדה ללוחמים לאחר מבצע חילוץ החטופים: "רק לדקה לשמוח"
פעילות הכוחות במנהרות צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 השלימו את ההתקפה האוגדתית המשולבת במזרח דיר אל בלאח ובמזרח אל בוריג׳ בעל ובתת קרקע. הכוחות איתרו אמצעי לחימה, חיסלו כ-100 מחבלים ותקפו יותר מ-100 תשתיות טרור. הכוחות השמידו עשרות תשתיות טרור ומרחבי שיגור הסמוכים ליישובי העוטף.

פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

צוותי הקרב של חטיבה 7, כפיר ולוחמי יחידת יהל״ם איתרו בהכוונה מודיעינית ובאופן מהיר מספר פירי מנהרות. לוחמי יהל״ם חקרו והשמידו את שתי המנהרות, שהיו כל אחת באורך כ-קילומטר והשמידו מעל 2 קילומטרים של תת-קרקע התקפי. במנהרות אותרו חדרי שהיה ומספר אמצעי לחימה שהושמדו.

תיעוד המנהרות שהושמדו צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 ובניהם צוותי הקרב של חטיבת צנחנים, כפיר, שבע ולוחמי יהל״ם ביצעו מגוון פעולות שתרמו להצלחת ביצוע מבצע ׳ארנון׳. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ביצע את פעולת חילוץ החטופים וכוחות הימ״מ והשב״כ מהרכבים, לאחר שחולצו על ידם משבי החמאס בפעולה נועזת.

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס אמר ללוחמי סיירת גבעתי וצנחנים לאחר המבצע: "יצאנו לדרך לפני חמישה ימים לתכנון המבצע. כוח של הימ"מ, בשיתוף היחידה המבצעית של שב"כ, הצליח להוציא לפועל וגם לחלץ ארבעה חטופים איתנו במעטפת. היו יכולים להיות מלא מקרים, ואני רוצה להגיד לכם שאני פשוט גאה בכם. תראו כמה עם ישראל גאה בכם, אוהב אתכם, מסתכל עליכם ורואה בכם כדוגמא".

שיחת מפקד אוגדה 98 עם לוחמי סיירת גבעתי שעות לאחר המבצע לחילוץ חטופים צילום: דובר צה"ל

עוד אמר: "יש עוד 120 חטופים בעזה ואנחנו לא נעצור עד שנביא אותם הביתה, אנחנו מחויבים גם להשמיד את האויב בעל ובתת קרקע. ככה עשינו שמונה חודשים וככה נמשיך, ממשיכים קדימה ודוחפים בכל הכוח. אם הייתי יכול לחבק כל אחד מכם הייתי עושה את זה, אני גאה בכם".

הוא הוסיף: "המחויבות שלנו היא להביא הביתה את החטופים. הבאנו ארבעה חטופים במבצע יוצא מן הכלל, לא בלי מחיר. איבדנו לוחם ימ"מ בלחימה הזו ובמבצע הזה, אבל ברמה הערכית והמוסרית, עשינו את כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר הביתה את החטופים ואנחנו נמשיך לעשות את זה. יש כרגע 120 חטופים עדיין בעזה, ואנחנו לא נעצור עד שלא נביא הביתה את כל החטופים. לזה אנחנו מחויבים".

עוד אמר מפקד האוגדה דן גולדפוס: "אנחנו גם מחויבים להשמיד את האויב מהצד השני ולפרק את התשתית התת-קרקעית והעל-קרקעית שלו. ככה אנחנו עושים כבר שמונה חודשים ונמשיך לעשות את זה. ומי שעושה את זה יום יום שעה שעה זה אתם. בגבורה, בנחישות והכי חשוב ברעות. רק לדקה לשמוח, ויאללה ממשיכים ודוחפים קדימה. אני גאה בכם. אם הייתי יכול לחבק כל אחד ואחד מכם הייתי מחבק כל אחד ואחד מכם. אוהב אתכם וגאה מאוד".

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה מבצע ארנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד