ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
פרטים חדשים

עדויות מהחילוץ: "הכוחות הישראלים לבשו בגדים של חמאס"

תושבי עזה סיפרו כי "כוחות ישראליים יצאו ממכונית מרצדס כשהם לבושים בשחור ועונדים את הסמל של גדודי אל קסאם" לפני שפרצו לבית שבו הוחזקו שלושה חטופים

עדויות מהחילוץ: "הכוחות הישראלים לבשו בגדים של חמאס"
החטופים בדרך למסוק החילוץ צילום: דובר צה"ל

תושבי עזה סיפרו לרשת CNN על רגעי הדרמה בחילוץ ארבעת החטופים ביום שבת האחרון, ושפכו אור על האופן בו צה"ל הערים על המחבלים.

"הם היו לבושים במדי צבא כמו לוחמי התנגדות, הם חבשו קסדות של ההתנגדות, כולל שלטים של ההתנגדות, מה שיצר את הרושם שהם לוחמי התנגדות, אבל במציאות הם היו יחידה של כוחות מיוחדים ישראלים", כך סיפר ח'ליל אל טיראווי, תושב מקומי ל-CNN.

אל טיראווי ואדם נוסף, שניהם מתגוררים מול המקום בו התקיים מבצע החילוץ, במרכז מחנה הפליטים נוסייראת, סיפרו כי ראו "חיילים ישראלים מגיעים במכוניות אזרחיות כשהם מחופשים".

תיעוד ממצלמות קסדה מרגעי הלחימה והחילוץ צילום: דוברות המשטרה

עבדאללה ג'ודה, שנעקר מג'בליה למחנה נוסייראת במהלך המלחמה, סיפר ל-CNN ששמע רעשים ברחוב בסביבות השעה 11:30 בבוקר והלך לראות מה קורה. כשפתח את הדלת. הוא אמר שראה גברים, שלדעתו הם היו כוחות ישראליים, הם יצאו ממכונית מרצדס לבושים בשחור ועונדים את הסמל של גדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

שכונת נוסיראת לאחר חילוץ החטופים צילום: רשתות חברתיות

"ראיתי כוחות מיוחדים, ברגע שהם עזבו את הרכב הם היו עם סולמות והם טיפסו עליהם. ראיתי אותם רק כשתי שניות כי אם הייתי מסתכל עליהם יותר, יכולתי להיהרג". אמר ג'ודה. "היה ירי כבד. כמעט הכל נורה. מטוסי קרב ירו, מל"טים ירו, רימוני הלם. זה היה מפחיד, הרגשנו שזו האפוקליפסה".

תיעוד נוסף של שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג׳יאן במסוק החילוץ צילום: דובר צה"ל

תושב מקומי אחר, נידאל עבדו, סיפר כי קנה מצרכים בשוק בנוסייראת כאשר לדבריו השביתות התגברו. "אולי 150 רקטות נפלו תוך פחות מ-10 דקות בזמן שברחנו בשוק", אמר, והוסיף כי מעולם לא ראה דבר כזה בעזה בעבר. "הם חיסלו את נוסייראת, זה גיהנום עלי אדמות".

בכיר בממשל ביידן אמר ל-CNN כי הכוחות הישראליים לא השתמשו במשאית סיוע הומניטרי במבצע. באשר לשימוש במזח האמריקאי, אמר הפקיד: "הם נחתו קרוב למזח אבל לא עליו".

חילוץ החטופים צילום: דובר צה"ל

כזכור נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו נחטפו מהמסיבה ברעים בשבעה באוקטובר והוחזקו בשבי 246 ימים. הארבעה חולצו במבצע שבו לקחו חלק מאות אנשי כוחות הביטחון. הם חולצו משני מקומות שונים, כששלושת הגברים הוחזקו במבנה אחד וארגמני באחר, בלב נוסיראת שבמרכז הרצועה.

חילוץ נועה ארגמני צילום: דובר צה"ל

חמאס מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד