כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024

"ובאו כולם": 1,200 אבות ובנים השתתפו באירוע של אחוות תורה

בכנס 'ובאו כולם' של רשת 'אחוות תורה', שנערך אתמול בבנייני האומה בירושלים, השתתפו כ-1200 הורים וילדים. האירוע נפתח בסדר אבות ובנים הגדול בעולם, כהכנה לקראת חג השבועות הקרוב

"ובאו כולם": 1,200 אבות ובנים השתתפו באירוע של אחוות תורה
לימוד אבות ובנים הגדול בעולם צילום: יוסי רוזנבוים

הדיין החשוב ונשיא אחוות תורה הגאון רבי מנחם מנדל שפרן נשא דברי חיזוק לקראת חג מתן תורה. בדבריו הביא את דברי הרמב"ן על התורה בדבר מעלתו של הלימוד עם הילד כדי שידעו את דרכה של תורה.

נשיא ומייסד אחוות תורה, הגאון רבי דוד לייבל, נשא דברי חיזוק לקראת חג מתן תורה: "אני רוצה להתחיל דווקא עם הילדים. האבא חייב ללמד אתכם שלושה דברים: תורה, מקצוע, ושחייה. בהלכה כתוב שאפשר לשכור מישהו שילמד אתכם את כל הדברים האלו. אבל למה בתורה אבא מגיע ללמוד איתכם אישית? המסר שלו הוא אחד: בזה שאני לומד איתך תורה אני מראה שזה מה שחשוב, כל ההתנהגות שלנו זה לפי התורה וההלכה. זה המסר. אבות ובנים זה לא בגלל עשיית המצווה בגופו אלא להעביר את המסר".

הרב לייבל הדגיש: "זה צריך להיות כיף, מהנה. חצי שעה של חוויה. שהילד ייהנה. זה העיקר".

בסיום בירך הרב לייבל את המשתתפים: "אני מאוד מתרגש להיות כאן, לראות הרבה אבות שרוצים להעביר את המסר לבנים שלהם, ואני מאחל שיהיו לכם הרבה שעות מהנות עם הילדים שלכם. תצליחו בכל דרך אפשרית, שכאשר תבואו ללמוד עם הילדים תהיו רגועים ונינוחים, כדי שיהיה באמת חוויה נהדרת ומרוממת עם הילד".

הרב טוביה פולק, משגיח ישיבת עטרת ישראל הקטנה, נשא נאום מרגש בו המחיש לצעירים את מקומם החשוב בהיסטוריה ובשרשרת הדורות של עם ישראל: "אל תוותרו לאבות! אתם תחנת הדלק של עם ישראל. אתם העתיד!".

לאחר ארוחת ערב בשרית, יצאו האבות לרחבת הכניסה כדי להתאמן בשירה לקראת הביצוע האדיר שיצולם בהמשך לשיר "ברכת הבנים", בעיבוד מיוחד של אהרלה נחשוני וביצוע של אוהד מושקוביץ יחד עם הקהל.

במקביל, הילדים התאמנו על החלק שלהם בשיר בתוך האולם, ואחרי שכולם היו מוכנים, נכנסו האבות לצד ימין של האולם ויחד ביצעו את השיר המיוחד. קליפ מיוחד של השיר יופק במהלך החודש הקרוב ויפורסם בקרוב.

בסיום האירוע, נערכה הגרלה על פרסים יקרי ערך לילדים, על ידי מנחה האירוע, הרב יצחק קוסובסקי שחור, מנהל קהילות באחוות תורה.

אחוות תורה הרב דוד לייבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד