כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
העמלה בוטלה

התאילנדים מגיעים בהמוניהם. יותר מ-35 אלף בישראל. מרוויחים פי 8

עם פרוץ המלחמה עזבו את ישראל כ-10,000 עובדים זרים מתאילנד. אולם כיום יותר מ-35 אלף תאילנדים נמצאים בישראל. השר התאילנדי וידא שיש בארץ אזורים חקלאיים בטוחים ודאג לכך שמשרדו יבטל את ההמלצה לא להגיע לישראל

התאילנדים מגיעים בהמוניהם. יותר מ-35 אלף בישראל. מרוויחים פי 8
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר הטבח ב-7 באוקטובר נהייתה מצוקת חקלאים, העובדים הזרים מתאילנד עזבו את המדינה בעקבות הטראומה שחוו לאחר שעשרות מחבריהם נרצחו או נחטפו.

איתמר אייכנר מדווח ב-Ynet כי שינוי משמעותי התרחש לאחר ביקורו בישראל של שר העבודה התאילנדי פיפאת ראצ'אקיטפראקרן. השר וידא שיש בארץ אזורים חקלאיים בטוחים ואז דאג לכך שמשרדו יבטל את ההמלצה לא להגיע לישראל. הוא אף ביקש מעמיתיו בישראל להעלות את המכסה לעובדים תאילנדים המגיעים לארץ מדי שנה מכ-6,000 ל-20 אלף.

מאז ביטול ההמלצה ב-7 במאי, התאילנדים מגיעים בהמוניהם. ישראל נחשבת ליעד מאוד אטרקטיבי עבורם, שם הם מרוויחים כאלף שקל בחודש. בישראל הם יכולים להרוויח פי חמישה עד פי שמונה.

לפי הנתונים של רשות האוכלוסין וההגירה, ב-5 באוקטובר 2023 מספרם של עובדי החקלאות הזרים בישראל – שרובם תאילנדים עמד על 30,259. נכון ל-4 ביוני 2024 מספרם עומד על 35,009.

בווינט דווח כי שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב, ביקרה 37 מתוך 39 המשפחות שקרוביהן הנרצחים הוחזרו לקבורה בארצם. "כמעט בכל ביקור, שכנים וקרובי משפחה שאלו אותי: 'איך נוכל לנסוע לישראל?'" היא סיפרה בראיון לרשת ניקיי אסיה. בהסדר שהושג בין המדינות בוטלו העמלות ששולמו למתווכים על חשבונם של העובדים, מה שהפך את העסקה לכדאית עוד יותר עבורם. כל עובד רשאי לעבוד בישראל עד חמש שנים ושלושה חודשים. 

 

 

עובדים זרים מלחמת חרבות ברזל תאילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}