ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נפל בחילוץ החטופים

ארנון הי"ד הובא למנוחות: "גיבור של מדינה שלימה"

אלפים ליוו את ארנון זמורה הי"ד בדרכו האחרונה, אחרי שאתמול נהרג במבצע לשחרור החטופים. דודו של אלמוג מאיר ששוחרר פנה למשפחתו: "דם ילדיכם מהול בדמנו. זאת ברית שלא ניתנת לניתוק"

ארנון הי"ד הובא למנוחות: "גיבור של מדינה שלימה"
הלוויתו של ארנון זמורה הי"ד צילום: דוברות המשטרה

אלפים ליוו היום את ארנון זמורה הי"ד שהובא למנוחות בחלקה המשטרתית בהר הרצל לאחר שנפל אתמול במהלך המבצע לשחרור ארבעת החטופים בנוסיראת. 

מיכל, אלמנתו של ארנון, ספדה: "אהוב ליבי, כשהתאמנתם למשימה החשובה הזו שאלתי אותך שוב ושוב - אתה רגוע? ענית לי שכן. ובכל זאת הנה אנחנו כאן. ביקשתי לדבר אחרונה כי המפקדים דיברו על כמה אתה גיבור ועל מגשי כסף. הם צודקים, אפילו רצית לקעקע על הגוף שלך את המשפט אנחנו מגש הכסף. עכשיו כולם יודעים על הגבורה שלך. יותר מהכול, היית איש מתוק, מלא צחוק, רגישות וחמלה. היית האיש שלי ב-12 השנים האחרונות. ב-8 השנים האחרונות היית גם אבא מושלם. הדברים האלה חשוב שייאמרו אחרונים, אחרי סיפורי הגבורה. שזה מה שיהדהד ממך".

הלוויתו של לוחם הימ"מ ארנון זמורה הי"ד שנהרג בעזה צילום: דוברות משטרת ישראל

רותי זמורה, אימו של ארנון ספדה: "הסרט האהוב עליך בילדותך היה רובין הוד. בכיתה ב' התחפשת לצנחן. הערצת את יוני נתניהו על מבצע אנטבה. ילד שלי, מלא שמחת חיים עם עיניים טובות וצחוק מתגלגל שנשאר בליבי. ילד בעל דמיון, יצירתי שיודע שגם אם הדרך קשה, השמיים הם הגבול. ילד אהוב שלי, אני כל כך שמחה שהספקתי להגיד לך ביום שישי האחרון: ארנון, שמור על עצמך ועל חבריך. אני אוהבת אותך. אתה ענית לי: אימא גם אני אוהב אותך. ידעתי שזו רולטה רוסית. הקרבת את חייך למען המדינה. גיבור של אימא, גיבור של מדינה שלמה - נוח על משכבך בשלום".

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי אמר בהספדו: "עיצומה של לחימה עיקשת וחסרת פשרות בה אנו מצויים מזה כשמונָה חודשים, כנגד אויב רצחני המבקש לערער על זכות קיומנו, אנו מלווים בכבוד וביראת קודש את רב פקד ארנון זמורה ז"ל, מטובי בנינו שנפלו על הארץ הזו. מדינה שלמה נרגשת ומברכת על שחרורם של ארבעת החטופים. החזרנו את הכבוד והגאווה הלאומית. יחד עם זאת המדינה כולה מבכה ודואבת על לכתו של הלוחם והמפקד האמיץ והנערץ ארנון זכרו לברכה".

עוד הוסיף: "השם ארנון, נזכר בספר 'במדבר', כציון דרך של נחל, במסעם של בני ישראל במדבר בדרכם לארץ המובטחת "משם, נסעו, ויחנו מעָבַר ארנון אשר במדבר, היוצא מגבול האמורי, כי ארנון גבול מואב". ארנון נפל בפעולה הרואית, נועזת ויוצאת דופן, חילוצם של ארבעת החטופים והשבתם אל מדינת ישראל, הארץ המובטחת, ארץ אבותינו. בשבת האחרונה, פעלנו במבצע משולב של כוחות הביטחון, מהנועזים והמבריקים שהיו לנו, יחד כתף אל כתף, כשמטרה אחת לנגד עינינו - השבת החטופים בשלום ארצה. הוכחנו את עוצמתנו באחדותנו כשכל אחד מביא איתו את היתרון היחסי שלו, והתוצאה - מבצע הירואי שייכנס לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. במהלך המבצע, ארנון אשר לחם בגבורה ובאומץ נפגע, פונָה לבית החולים ושם, בטרם עת, נקבע מותו".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בהספדו: ״חדור מטרה וחמוש ברוח לחימה ובחתירה בלתי מתפשרת לניצחון, יצאת אתה- ארנון - יחד עם פקודיך אתמול לפעילות מורכבת שאל סופה נשאה עיניים מדינה שלמה וכיאה ללוחמי יחידת העילית המובחרת, לא שבתם בטרם הושלמה המשימה במלואה. נלחמת עד הסוף, עד לניצחון, בקרב הירואי שכלל תנאים קשים ומורכבים, לא ויתרת עד הרגע האחרון, עד טיפת הדם האחרונה". 

מפקד הימ"מ ספד: "אתמול לאחר היערכות ממושכת פעלה הימ"מ להשבת חטופים. המבצע הצליח - הבאנו שמחה ונחת לעם ישראל. המחיר ששילמה הימ"מ כבד מנשוא. נערכנו רבות, התאמנו ללא הפסקה וידענו שהמבצע בסיכון גבוה. ארנון הוא לוחם אמיץ העשוי ללא חת, שפעל במקצועיות, חתר למגע ומתוך שליחות מאין כמוה".

אבירם מאיר, דודו של אלמוג מאיר ג'אן, ספד גם הוא: "אלמוג היה חטוף בעזה 8 חודשים. אתמול במבצע הרואי שעוד רבות ידובר בו הוא חולץ עם נועה ארגמני, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב. הבאתם שמחה למשפחות, הבאתם שמחה עצומה לעם ישראל. אין מילים להודות לימ"מ, לצה"ל, לשב"כ, למשטרה, למתכננים ובעיקר למבצעים. אני מבקש לפנות למשפחת זמורה ולהגיד לכם: דם ילדיכם, מהול בדמנו. זאת ברית לא ניתנת לניתוק. אני מודה לכם מעומק הלב. תודה, שלא תדעו עוד צער".

פקד ארנון זמורה מבצע ארנון ימ"מ אלמוג מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד