ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"צריכים לכידות"

נתניהו נפגש עם משפחות שכולות: "נחושים להשלים את כל יעדי המלחמה"

ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם משפחות שכולות מפורום הגבורה שהביעו בפניו את הדרישה להמשיך את המלחמה עד להבאת הניצחון. נתניהו הדגיש בפגישה: "אנחנו צריכים את הלכידות של כל העם מול הרצון לעקור ולהשמיד אותנו"

נתניהו נפגש עם משפחות שכולות: "נחושים להשלים את כל יעדי המלחמה"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפחות שכולות מהנהלת פורום הגבורה - פורום נופלי מלחמת חרבות ברזל, נפגשו היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. הפגישה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פנו משפחות הפורום במכתב לחברי קבינט המלחמה וביקשו להיפגש איתם בעקבות הנאום שנשא הנשיא ביידן.

במהלך הפגישה הדגישו המשפחות בפני נתניהו את הצורך בהמשך מלחמה ואמרו, "אנחנו מחזקים אתכם, ונהיה פה במאהל הגבורה עד שנהיה בטוחים שישראל משלימה את כל יעדי המלחמה ומביאה ניצחון".

במהלך הפגישה הסביר ראש הממשלה למשפחות השכולות מדוע העסקה לא יצאה אל הפועל. "לא הייתה עסקה כי אנחנו לא נוותר על השלמת יעדי המלחמה", הסביר נתניהו.

לדבריו, "הוויכוח העיקרי מול חמאס - התחייבות לסיים את הלחימה בלי השלמת היעדים. אנחנו צריכים את הלכידות של כל העם מול הרצון לעקור ולהשמיד אותנו. אנחנו במאבק גדול, הלכידות הפנימית קודמת לכל דבר אחר".

בדבריו, התייחס ראש הממשלה גם לנושא הלחץ האמריקאי, "האמריקאים לוחצים, אבל זה לא העם האמריקאי, הוא תומך בנו. בכל הסקרים הרבה יותר מ 75% מהעם האמריקאי תומך בנו. אני לא מוכן לוותר ברגעים שקובעים את גורלנו. בכל שלב פעלנו בניגוד "להמלצות" ועמדות האמריקאים, נכנסנו קרקעית לעיר עזה, לשיפא, לרפיח, בכל זירה שפעלנו זה היה בניגוד לעמדה שלהם. אני לא מוכן לוותר במקומות אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפקיר את הזירה. אני מעריך את זה שיצאתם לשליחות לחו"ל לארה"ב, זה מאד חשוב הסברה שם - העם האמריקאי איתנו".

בפגישה עם ראש הממשלה השתתפה גם רויטל שמיר, אלמנתו של מוטי שמיר הי"ד שהגיעה יחד עם ביתה אורי שנולדה לפני ארבעה חודשים. נתניהו התרגש מלפגוש את התינוקת, שנולדה מספר חודשים לאחר מות אביה, ואמר "היא דומה לאבא שלה". מדובר בפגישה שניה של שמיר עם נתניהו, כאשר בפגישה הקודמת היא הייתה בסוף ההריון.

נזכיר כי לפני כחודש וחצי קיימו המשפחות פגישה נוספת עם ראש הממשלה, גם זאת על רקע דיווחים על הסכם כניעה שעליו דובר באותה העת עם החמאס. למוחרת הפגישה, הקימו המשפחות את מאהל הגבורה בירושלים, בין משרד ראש הממשלה לבין הכנסת במטרה לעמוד על המשמר ולראות שהממשלה עומדת בהטחתה. מאהל הגבורה ממשיך לפעול גם בימים אלו מול הסינמה סיטי והמשפחות יפעילו את המאהל מידי יום עד שכל מטרות המלחמה ימומשו.  

יהושע שני, אביו של אורי מרדכי הי"ד, שהשתתף בפגישה אמר: "בפגישה שמענו את ראש הממשלה חוזר על ההתחייבות לא להפסיק את הלחימה עד הכרעת החמאס. ראש הממשלה ציין שאכן יש לחצים מארצות הברית, אך קבינט המלחמה לא ייכנעו ללחצים האלו. אמרנו לראש הממשלה שבאנו לחזק אותו ואת הממשלה בהמשך הפעלת הלחץ הצבאי עד להשגת הניצחון המוחלט, וכן הדגשנו בפגישה על הצורך בלכידות ואחדות בעת הזאת. בנוסף, הדגשנו בפני ראש הממשלה שבכל וועדת חקירה שלא תקום, חייבת להיות נציגות של פורום הגבורה ששילמו את המחיר הכבד ביורת בממשלה הזאת".

פורום הגבורה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד