ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הרגעים הדרמטיים

"הרמטכ"ל, היהלומים המריאו": תיעוד ממבצע החילוץ - ופרטים חדשים

צה"ל מפרסם פרטים חדשים על "מבצע ארנון", במהלכו חולצו ללא פגע ארבעת החטופים מלב רצועת עזה | "הרמטכ"ל, אני רוצה לדווח ששלושת ה'יהלומים' המריאו לכיוון הארץ" - תיעוד מהרגעים הדרמטיים בחפ"ק הצהל"י

"הרמטכ"ל, היהלומים המריאו": תיעוד ממבצע החילוץ - ופרטים חדשים
כוחות צה"ל בזמן המבצע צילום: דובר צה"ל

לוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של שב"כ חילצו אתמול (שבת) את ארבעת החטופים במבצע מיוחד תחת אוגדה 98 בלב נוציראת, שהחל עם כניסת האוגדה ללחימה במרכז הרצועה כמה ימים קודם לכן.

החטופים - נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת 'הנובה' ב-7 באוקטובר.

הלחימה במהלך מבצע השחרור צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הוביל את חילוץ החטופים והכוחות המיוחדים תחת אש והעביר אותם לנקודת העלייה למסוק בלב רצועת עזה. תחת צוות הקרב פעלו לחילוץ לוחמי סיירת צנחנים, יחידת הניוד (5515), שייטת 13, סיירת גבעתי וגדוד שריון (532). 

צוות הקרב של חטיבת כפיר פעל במשך מספר ימים במרחב. תחת צוות הקרב פעלו לוחמי צנחנים וכוח מיוחד של יחידת דובדבן.  

מדווחים לרמטכ"ל: מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדה 98 בחפ״ק צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבה 7 ובו הכוחות המשוריינים, כוחות ההנדסה ולוחמי גדוד רותם פעלו ביעילות ובמהירות לחיסול מחבלים, השמדת תשתיות טרור והפעלת אש על מנת לאפשר את חילוץ החטופים.  כלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות צבאיות להצלחת המבצע. 

המבצע יצא לפועל לאחר שבועות ארוכים של איסוף מודיעין מדויק שנעשה בשב״כ ובמפקדת החטופים באמ״ן, שם גובש המידע המקדים על הימצאות החטופים בשני האיתורים וכן המודיעין שאיפשר את התנאים המבצעיים של החילוץ.

בתוך כך, צה"ל פרסם תיעוד של מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס בחפ״ק הפיקוד והאוגדה בזמן המבצע - כשהם מדווחים לרמטכ"ל: "אני רוצה לדווח ששלושת ה'יהלומים' המריאו כרגע לכיוון הארץ".

עדי ראייה סיפרו לערוץ הסעודי "א-שרק אל ווסט" כי הפעולה החלה אתמול בסביבות השעה 11:00, כאשר כוח של יחידה מיוחדת נכנס למחנה הפליטים נוסייראת מכיוון פרוזדור נצרים.

עיתונאי פלסטיני שהיה עד למתרחש במרכז רצועת עזה סיפר כי הכוח הצבאי שכלל גם אנשי שב"כ, החל להקיף את אזור נוסייראת מכיוונים שונים. ועשרות חיילים במשאיות הנושאות לוחיות רישוי פלסטיניות נכנסו למרחב.

הוא הוסיף: "החיילים התחילו ב-11 בבוקר להגיע. הופצו שמועות שתהיה תקיפה בבית החולים חללי אל-אקצא. בבית החולים הזה יש אנשי תקשורת ועיתונאים ויש אוהלים לעקורים במקום. כאשר יצאה הידיעה שתהיה פיצוץ בבית החולים, אנשים התחילו לעזוב והתפתח כאוס".

הוא סיפר: "בית החולים נמצא במרחק של פחות מקילומטר אחד מנוסייראת. כולם נמצאים באותו כביש. הצבא הישראלי נכנס לאזור דיר אל-בלח והתרחשו עימותים שם. הצבא ניסה למשוך את הלוחמים (מחבלי חמאס) לדיר אל-בלח כדי שזה יפחית את הלחץ על האזור בנוסייראת. הם הפיצו שמועה שיש עימותים ושטנקים תוקפים. הם תקפו בצורה שתמשוך את תשומת הלב של ההתנגדות ותסיח את דעתה".

מבצע ארנון חילוץ חטופים חמאס עזה צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד