ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עד לסיום עבודות הקבע

צעד נוסף להקמת היישוב יתיר: עשרות מיליונים להקמת שכונה זמנית

הממשלה אישרה את הצעת שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, לביצוע שלב נוסף להקמתו של היישוב יתיר, להקמת שכונה זמנית חדשה בה יתגורר גרעין יישובי עד לסיום עבודות הקבע לפיתוח היישוב

צעד נוסף להקמת היישוב יתיר: עשרות מיליונים להקמת שכונה זמנית
מחסום סמוך ליישוב יתיר צילום: Doron Horowitz/Flash90

משרד הבינוי והשיכון ומשרד ההתיישבות מקדמים את הקמת הישוב החדש יתיר. ביתיר צפויות להתגורר כ-500 משפחות בשטח של כ-800 דונם, היישוב יסייע במתן מענה לביקוש מצד אוכלוסיות מגוונות המבקשות להתיישב באזור מזרח מטרופולין באר שבע, ויהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה נוספת למטרופולין באר שבע. 

יודגש כי יתיר הינו חלק ממערך ישובים כפריים נוספים המתוכננים באזור מבואות ערד, והקמת יתיר תהיה תרומה משמעותית נוספת  לפיתוח האזור, תוך ניצול גיוון התעסוקה והרחבתה גם לתחומים של שירותים ותיירות מקומיים. 

ההחלטה שאושרה הבוקר על ידי הממשלה מטילה על משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, באמצעות החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, לפעול לשם איתור וגיבוש גרעין התיישבותי ראשוני, להקמת שכונה זמנית הכוללת מבנים יבילים, בעלות כוללת של 30 מיליון ₪. הקמת השכונה תיעשה בהתאם לתוכנית המאושרת של הישוב ובכפוף להוצאת היתרי בניה.

בנוסף, התוכנית מציעה מקום מגורים אטרקטיבי, המבקש לשמור על הרמוניה עם אתרי וערכי טבע, העתיקות והנוף הקיימים בסביבה, לצד יצירת בסיס לתיירות מקומית "ונקודת יציאה" לתיירים ומטיילים באזור. 

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון אמר: "מרגע כניסתי לתפקיד הצבתי כמטרת על את המחויבות להקמת ישובים באזורי עדיפות לאומית, אני רוצה לברך שר האוצר, בצלאל סמוטריץ ושר המורשת, עמיחי אליהו, על השותפות ואת כלל הגורמים המקצועיים שפועלים במלוא המרץ על מנת ליישם את התכנית בכדי שאזרחי ישראל יוכלו להתגורר ביישוב יתיר בהקדם, צעד אחר צעד אנו נפעל בכל כוחנו להעניק תנופת התיישבות ושגשוג לכל חבלי הארץ.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה: "העלאת ישוב חדש על הקרקע, כחלק מהקמת גוש ישובי מבואות ערד העתידי, היא  צעד חשוב מאין כמותו בחיזוק אסטרטגי של צפון הנגב ושמירה על רצף התיישבותי. משרד ההתיישבות ממוקד בחיזוק ההתיישבות הכפרית באזורי עדיפות לאומית, כיום ברור לכולם עד כמה ישובים אלו הם החזית האזרחית הקדמית של מדינת ישראל, ושומרים על האינטרסים הלאומיים שלנו בנגב, בגליל וביהודה ושומרון".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן אמר: "אישור החלטת הממשלה הבוקר היא המשך ישיר לצעדים והמהלכים שמקדם המשרד במטרה למצות התיישבות ענפה בכל חבלי הארץ, המשרד ימשיך לפעול ביתר שאת בכדי להעניק מגוון פתרונות דיור ראויים לטובת כלל אזרחי ישראל".

יצחק גולדקנופף אורית סטרוק יישוב יתיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד