ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
פנו לגלנט

דרישה בעקבות פיגוע הדריסה: "להרוס מבנים לא חוקיים סמוך למקום הפיגוע"

כשבוע לאחר פיגוע הדריסה בסמוך לאיתמר בו נרצחו סמ"ר אליה הילל הי"ד וסמ"ר דייגו שווישה הרסאג' הי"ד, רגבים ומועצת שומרון פנו במכתב דחוף לגלנט: "דורשים הריסת מבנים פלסטיניים לא חוקים הצמודים למקום הפיגוע"

דרישה בעקבות פיגוע הדריסה: "להרוס מבנים לא חוקיים סמוך למקום הפיגוע"
זירת הדריסה צילום: תנועת רגבים

שבוע לאחר פיגוע הדריסה בשומרון בו נרצחו שני לוחמי כפיר, סמ"ר אליה הילל וסמ"ר דייגו שווישה הרסאג', פנו הבוקר בתנועת רגבים לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה להורות על הריסת מבנים פלסטיניים לא חוקים במרחב הישוב איתמר. מדובר על ארבעה מבנים שבנו פלסטינים באופן לא חוקי, כ-300 מטר בלבד מהכביש הראשי אשר משמש את תושבי האזור. 

"מבנים בלתי חוקיים אלו בקצה שטח B צמוד לשטח C, הנמצא באחריותה הביטחונית של מדינת ישראל חולשים על הציר המרכזי תוך יצירת סיכון ביטחוני ראשון במעלה לנוסעים בכביש. קיימת חשיבות מכרעת לנקיטת הליכים לשם הריסת מבנים אלו והסרת האיום הביטחוני מהמקום", ציינו במכתבם.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "בזמן שהורסים בתים בשכונה בחוות יאיר לזכר לוחם שנפל בעוטף עזה, מתקשים לעשות את הצעד הנדרש ולהרוס בתים לא חוקיים של הרשות הפלסטינית שמסכנים את הלוחמים ואת התושבים. הדבר הזה הוא מיותר וחמור. האכיפה צריכה להעשות באופן עקבי, בטח לאחר טבח השביעי באוקטובר שהוכיח לנו שבמקום שבו אין שליטה ישראלית, צומח טרור. המבנים האלו הם לא תמימים. הבנייה הזו היא חלק מהפרקטיקה של הרשות הפלסטינית הטרוריסטית לבנות בקצה שטח B כדי לאיים, אני קורא לגורמים האוכפים להרוס את 4 המבנים המאיימים על הנוסעים, שולטים על כביש אסטרטגי ומאפשרים טרור סמוך לכביש". 

מאיר דיוטש מנכ"ל רגבים: "בשמונת חודשי המלחמה בעודנו מגויסים ללחימה בדרום ובצפון, הטרקטורים והבאגרים של הרשות הפלסטינים לא נחו לרגע. המסר ממחדל השביעי לאוקטובר הוא שהפקרת השטח מובילה לטבח. חובתה של המדינה לפעול במיידי על מנת לעצור את הסכנה הביטחונית בבניה הפלסטינית צמודת הצירים ביהודה ושומרון ולאורך כל קו התפר".

פיגוע דריסה רשות פלסטינית רגבים יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד