ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
קיצוב מזון וגיוס חובה

בונקרים ברכבת התחתית: בגרמניה נערכים למתקפה רוסית

גרמניה חשפה את התוכנית לאזרחיה בתרחיש בו רוסיה תתקוף - וזאת על רקע איומיו של נשיא רוסיה פוטין. בונקרים ברכבת התחתית, קיצוב מזון, גיוס חובה ופינוי אזרחים. המתיחות גדולה לאחר שארה"ב מאפשרת לאוקראינה לשגר טילים אמריקאים לעומק השטח הרוסי

בונקרים ברכבת התחתית: בגרמניה נערכים למתקפה רוסית
שוטרים בברלין צילום: משטרת ברלין

גרמניה מתכוננת לגרוע מכל. הגרמנים מכינים תוכנית לתחריש בו רוסיה תתקוף באירופה בגלל תמיכת היבשת באוקראינה, ואישור אמריקאי לאוקראינה להשתמש בטילים אמריקאים ארוכי טווח בעומק רוסיה.

מנהיגי המדינה מתכוננים לאפשרות של מלחמה עד סוף העשור. הממשלה הפדרלית הגרמנית הציגה תכנית שהציתה חשש בקרב הגרמנים, התכנית כוללת חוק גיוס חובה, פינוי אזרחים וקיצוב מזון בשעת חירום.

במקרה של מלחמה, גרמניה מתכננת להגן על האוכלוסייה האזרחית על ידי הפיכת הרכבת התחתית לבונקרים מאולתרים, הכנת בתי חולים לאשפוז מספר רב של חולים ואחסנת מאגרי מזון במקומות סודיים.

ה'דיילי מייל' מדווח כי בזמן המלחמה ייאסר על אנשים לעזוב את עבודתם במגזר הציבורי, התקשורת תדרש לפרסם עדכוני חדשות, ועל חברות יוטל לייצר רק סחורות למטרות ביטחוניות. בתרחיש הגרוע ביותר, הממשלה תקצוב מזון כדי לוודא שאזרחים יקבלו לפחות ארוחה חמה אחת ביום תוך אגירת מים לצורכי כיבוי אש.

תוכנית המלחמה של גרמניה תכלול גם אמצעים להעברת חיילי נאט"ו דרך גרמניה. חברות פרטיות יצטרכו להעמיד את כלי הרכב והתשתיות שלהן לרשות הצבא אם יידרשו למאמץ המלחמתי.

רופאים, פסיכולוגים, אחיות ווטרינרים עשויים לעסוק בתפקידים צבאיים ואזרחיים. שירות החובה יחזור במקרה של מלחמה, כדי לאפשר גיוס אזרחים בכל עת. גרמניה ביטלה את גיוס החובה ב-2011, אך, כמו בריטניה, חושבת על אפשרות החזרתו בשנים האחרונות.

ה'דיילי מייל' דיווח בסוף השבוע כי בנאט"ו כבר מתכננים תוכניות להעברת חיילים אמריקאים במהירות מזרחה דרך אירופה במקרה של מלחמה ביבשת. חיילים יוכלו לעגון בנמלים אירופיים ולנוע מזרחה ללא מניעה בירוקרטית.

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד