ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
ספדו לראיסי

אנשי נטורי קרתא נפגשו עם בכירים איראנים וגינו את ישראל

מספר אנשי נטורי קרתא נפגשו בסוף השבוע עם בכירים במשטר האיראני בטהראן. ישראל וייס, וישעיהו רוזנברג, נכחו בפסטיבל מקומי ונפגשו עם גורמים רשמיים וגינו את ישראל והביעו תנחומים על מות ראיסי בשם יהודים שמתנגדים לישראל

אנשי נטורי קרתא נפגשו עם בכירים איראנים וגינו את ישראל
אנשי נטורי קרתא קיבלו מתנות מהאיראנים צילום: באדיבות המצלם

ישראל דוד וייס ממונסי ניו יורק וישעיהו רוזנברג ממונטריאול קנדה, שני אנשי נטורי קרתא, נמצאים באיראן בימים אלה, השניים השתתפו בארוע מיוחד, פסטיבל תקשורת מקומי בטהראן, לזכרו של הנשיא אברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק.

וייס אמר לתקשורת האיראנית כי פגש בפעם האחרונה את "השהיד ראיסי" באמריקה בספטמבר. "ניהלתי עמו דיון על הפעולות הפליליות של המשטר הציוני רוצח ילדים", ציין והוסיף: "אנחנו נגד הקמת מדינה יהודית בכל חלק של ארץ פלסטין, וגם רבנים יהודים לאורך ההיסטוריה מתנגדים להקמת מדינת ישראל".

הוא טען כי "בתגובה למתקפה של ישראל על שגרירות איראן בסוריה, הרפובליקה האסלאמית פעלה בצורה מאוד מוסרית והבחינה בין יהודים לציונים, כאשר פורסמה בתקשורת הידיעה על מות הקדושים של ראיסי, קיבלתי שיחות שונות מירושלים, מאנגליה וממקומות אחרים בעולם מפעילים יהודים המתנגדים לישראל, והתבקשתי להגיע לאיראן ולהעביר את המסר של היהודים ותנחומים למותו של הנשיא ראיסי".

וייס אמר "ההשפעה הציונית בעולם היא עובדה שאין להכחישה, האנשים הללו קבעו את סדר היום להשפיע על הציוויליזציה, הם מנסים להציג דימוי שלילי של איראנים ומוסלמים וכל מי שלא מערבי, הם מציגים את המוסלמים כאנשים קיצוניים ורחוקים מהציוויליזציה".

בתוך כך, חכם יונס חמאמי לאלה זאר, מראשי הקהילה היהודית באיראן אמר לסוכנות הידיעות האיראנית אירנא על הנשיא ראיסי שנהרג בתאונת מסוק: "לאייתוללה השהיד ראיסי, הייתה התמדה וחריצות מיוחדת, ומטרתו הייתה לדאוג למיעוטים המוכרים רשמית ולדתות אחרות".

הוא הוסיף: "האייתוללה ראיסי מינה נציג מיוחד של כל הדתות, ורצה שנציג המיעוטים הדתיים במועצה האיסלאמית יהיה בקשר עם המשטר". הוא הוסיף: "לאנשים יש מאפיינים שונים, אבל האייתוללה ראיסי היה באמת אדם שדאג לכולם, הוא היה עם האנשים הפשוטים בכל מקום שבו הם היו".

נטורי קרתא אברהים ראיסי התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד