ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
רגעי הדרמה בחילוץ

ההסוואה המושלמת ותרגיל ההסחה: פרטים חדשים מהמבצע הנועז

עדי ראייה סיפרו כי המסתערבים נכנסו לנוסייראת מוסווים לעקורים וסיפרו שנמלטו מרפיח. עד ראיה אמר: "הצבא הישראלי ניסה למשוך את הלוחמים (מחבלי חמאס) לדיר אל-בלח כדי שזה יפחית את הלחץ על האזור בנוסייראת"

ההסוואה המושלמת ותרגיל ההסחה: פרטים חדשים מהמבצע הנועז
אילוסטרציה צילום: pexels

יממה לאחר החילוץ הדרמטי מתקבלים עוד ועוד פרטים מרתקים על החילוץ הנועז אמש של ארבעת החטופים. לפי דיווח בסעודיה, כוח מסתערב שהגיע לחלץ את ארבעת החטופים התחפשו למשפחת פליטים עזתית. כאשר תושבים שאלו אותם מהיכן הגיעו, הם השיבו כי נמלטו מרפיח עקב תקיפות אוויריות, והחליטו לשכור בית באזור השוק.

לפי עדי ראיה, הלוחמים הצביעו על הבניין שבו הוחזקה נועה ארגמני וטענו כי שכרו בו דירה. עוד סיפרו העדים כי הכוח הגיע לנוסייראת עם רכב מלא בציוד המאפיין את העקורים ברצועה, כמו מזרנים ובגדים זהים לאלה של המקומיים, כדי לא לעורר חשד.

עדי ראייה סיפרו לערוץ הסעודי "א-שרק אל ווסט" כי הפעולה החלה אתמול בסביבות השעה 11:00, כאשר כוח של יחידה מיוחדת נכנס למחנה הפליטים נוסייראת מכיוון פרוזדור נצרים.

עיתונאי פלסטיני שהיה עד למתרחש במרכז רצועת עזה סיפר כי הכוח הצבאי שכלל גם אנשי שב"כ, החל להקיף את אזור נוסייראת מכיוונים שונים. ועשרות חיילים במשאיות הנושאות לוחיות רישוי פלסטיניות נכנסו למרחב.

הוא הוסיף: "החיילים התחילו ב-11 בבוקר להגיע. הופצו שמועות שתהיה תקיפה בבית החולים חללי אל-אקצא. בבית החולים הזה יש אנשי תקשורת ועיתונאים ויש אוהלים לעקורים במקום. כאשר יצאה הידיעה שתהיה פיצוץ בבית החולים, אנשים התחילו לעזוב והתפתח כאוס".

הוא סיפר: "בית החולים נמצא במרחק של פחות מקילומטר אחד מנוסייראת. כולם נמצאים באותו כביש. הצבא הישראלי נכנס לאזור דיר אל-בלח והתרחשו עימותים שם. הצבא ניסה למשוך את הלוחמים (מחבלי חמאס) לדיר אל-בלח כדי שזה יפחית את הלחץ על האזור בנוסייראת. הם הפיצו שמועה שיש עימותים ושטנקים תוקפים. הם תקפו בצורה שתמשוך את תשומת הלב של ההתנגדות ותסיח את דעתה".

משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס ברצועת עזה מסר כי התקיפה הישראלית במחנה נוסייראת במרכז הרצועה אתמול הובילה להרג של 274 פלסטינים ולפציעתם של 698 נוספים, אין אישור ישראלי על כך.

חמאס נוציראת מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד