ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
גיבור ישראל

הממשלה אישרה: מבצע חילוץ החטופים אתמול יקרא "מבצע ארנון"

הממשלה אישרה את ההצעה לקרוא את מבצע חילוץ החטופים מרצועת עזה "מבצע ארנון" - על שם גיבור ישראל שנפל בקרב, לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה הי"ד. נתניהו: "אשרי העם שהתברך בגיבוריו"

הממשלה אישרה: מבצע חילוץ החטופים אתמול יקרא "מבצע ארנון"
פקד ארנון זמורה הי"ד צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבת הממשלה, את הצעת המטה הכללי של צה"ל לקרוא למבצע חילוץ החטופים מרצועת עזה "מבצע ארנון" - על שם גיבור ישראל שנפל בקרב, לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל.

מוקדם יותר הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בדומה לתמיכת ממשלת רבין בהצעה לקרוא למבצע לשחרור החטופים באנטבה - "מבצע יונתן", על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב, אני בטוח שגם הממשלה שלנו תומכת פה אחד בהצעה לקרוא למבצע שחרור החטופים בעזה - "מבצע ארנון" - על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב - גיבור ישראל ארנון זמורה".

ראש הממשלה תיאר: "ביום חמישי בערב, כשאישרתי סופית את המבצע המורכב והמסוכן הזה, עמדו לנגד עיניי שני שיקולים עיקריים: ראשית - המחויבות שלנו להשיב את כל החטופים הביתה. שנית - הידיעה שאפשר לסמוך על הלוחמים שלנו, שאין טובים מהם בעולם. ההישג הכביר אתמול זקף את קומתו של העם, ואני חייב להגיד: הוא זקף את קומתם של תומכי ישראל ברחבי העולם כולו. אבל הוא היה כרוך בכאב גדול: נפילתו של גיבור ישראל, לוחם הימ"מ, פקד ארנון זמורה ז״ל.

אמיר עופר היה פקודו של אחי יוני ז"ל, שנפל במבצע לשחרור החטופים באנטבה ב-1976. אמיר היה הלוחם הראשון שפרץ לטרמינל הנוסעים שבו הוחזקו החטופים.

הנה הדברים שהוא כתב אתמול על ארנון: ״לפני כמה שנים הייתי בהופעה. ניגש אלי בחור מקסים, אמר לי שהוא קצין בימ"מ. הוא ביקש שאבוא להרצות בימ"מ על אנטבה. כמובן שהסכמתי״.

ב-16 באוקטובר, כותב אמיר, כלומר כמה ימים אחרי קרבות הבלימה בעוטף: ״קיבלתי טלפון מארנון: ׳אני חייב לדבר איתך׳, הוא אמר לי. זאת הייתה היציאה הראשונה של ארנון מהקרבות בעזה מאז תחילת המלחמה. דיברנו שעתיים. הוא סיפר לי בפירוט רב איך הוא וחבריו הותקלו בצומת יד מרדכי, איך שלושה טילי RPG החטיאו אותו במילימטרים, איך האינטואיציה שלו לעצור כמה קילומטרים לפני הצומת ולהתחגר הצילה את כל הכוח, איך נלחמו כמו אריות, איך טענו 4 פעמים את כל המחסניות ביום הראשון ודילגו מהצומת לשדרות, ומשדרות לאופקים, ומאופקים לבארי, ואיך בכל מקום היו בשפיץ. ארנון סיפר לי איך ליבו נשבר בבארי. וכל הזמן הוא שאל אותי ׳איך אתם הצלחתם ואנחנו לא'.

ראיתי לפני גיבור אמיתי, בן אדם מוסרי בצורה יוצאת דופן. הלכתי הביתה, חשבתי על הסיפור של ארנון וכתבתי לו: 'לקח לי כמה שעות לעכל את הסיפור שלך. הייתם ממש גיבורים ואתה תפקדת באופן יוצא מגדר הרגיל בתנאים הכי קשים. גם הפתעה אסטרטגית, גם הפתעה טקטית, גם לחימה בשטח מלא באזרחים וגם מעטים מול רבים׳״. 

״הצלתם את המדינה״, כתב אמיר לארנון, ״את המקום שלך בגן עדן כבר הבטחת, ויותר'".

"שרי הממשלה", אמר ראש הממשלה, "ביום שמחת תורה פקד ארנון זמורה גילה גבורה יוצאת דופן. אתמול, ערב מתן תורה, הוא שוב גילה גבורה עילאית והפעם מסר את חייו כדי להציל את בני עמו. ארנון ייזכר לעד בדברי הימים של עמנו. 

בדומה לתמיכת ממשלת רבין בהצעה לקרוא למבצע לשחרור החטופים באנטבה - "מבצע יונתן", על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב, אני בטוח שגם הממשלה שלנו תומכת פה אחד בהצעה לקרוא למבצע שחרור החטופים בעזה - "מבצע ארנון" - על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב - גיבור ישראל ארנון זמורה.

נתניהו הוסיף: "אשרי העם שהתברך בגיבוריו. נמשיך יחד לעשות כל שביכולתנו להשבת כל חטופינו, ולהשגת הניצחון על אויבנו".

 

 

 

ישיבת ממשלה ארנון זמורה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד