ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"זאת תמונת ניצחון"

"הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם"

ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו: "לחשוב שזאת שיטה זה להרחיק לכת, זו לא המציאות"

"הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם"
המסוק עם החטופים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אתמול (שבת) לאחר תקיפה חריגה במחנה נוסיראת לאור יום חולצו ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ז'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו משבי חמאס. במבצע נפל לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה, ובעקבות גבורתו הרבה נקראה הפעולה על שמו. אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התייחס ליום הדרמטי. 

"במידה רבה המבצע הזה, שאני חושב שברמת הסיכון שלו והמורכבות הוא אפילו בחלקו מסובך, זה הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם", טען בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103. "אם באנטבה הלכנו הכי רחוק, פה אני חושב שהלכנו הכי גבוה ברמת הסיכונים. במידה מסוימת זה גם סיפור של המלחמה. השילוב הזה בין הכוחות, חיבור בין מבצע כירורגי למבצע מסיבי, יש בו הכול בצורה דחוסה ובתזמון שהוא לא פחות הרמוני ברמה של שניות. אחרת זה מתהפך בשנייה, הכול יכול להפוך למפלה. זה סיפור הצלחה גדול מאוד". 

בהמשך אמר זיו כי "לחשוב שזאת שיטה זה להרחיק לכת, זו לא המציאות. על מבצע כזה עובדים המון זמן עם סיכונים מאוד גדולים. יש לנו תמונה, אני לא יכול לדבר על הדיוק שלה, אני גם לא יודע כל דבר, ברור שהמפקדה והאופן שבו צה"ל התאים את עצמו למלחמה היא כזו שתמונת המצב היא חלק מביצוע הפעולות. פעם ראשונה שיש מלחמה מהסוג הזה, שאתה מתחשב בנושא כזה של חטופים. אני לא מכיר אח ורע כזה בעולם". 

"הנכסים האלה עבור חמאס הם יותר יקרים מלאבד גדוד שלם בלחימה, ולכן הוא שם אותם בלב מחנה פליטים, אחד המורכבים ביותר, כדי למנוע את המבצע הזה", אמר אלוף (מיל') זיו בסיום. "ברור שהוא יפיק לקחים ויעשה שינויים, והם יקשו על הפעולה הבאה. רק עסקה תוכל להביא את החטופים. אין תמונת ניצחון יותר גדולה מזה לישראל פנימה, החוצה, לכל מי שמחפש ניצחון במלחמה. עסקה כזאת לא יכולה להיות בפני עצמה, היא חייבת להיות חלק מעסקה כוללת של סיום המלחמה, והפעם זה יותר באינטרס של ישראל מאשר של חמאס, כי מתרגשת עלינו זירה בעלת איום קיומי בצפון, ואנחנו עדיין מתעקשים למצוא עוד מנהרה ברפיח".

ישראל זיו חילוץ חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד