כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
עיטם לבן זנב

בספארי חוגגים: "שני גוזלים נדירים"

שני גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו לאחרונה במרכז הזואולוגי בספארי ברמת גן | ההורים הם זוג שחזר לספארי לאחר שנתיים של שהייה בחי בר כרמל

בספארי חוגגים: "שני גוזלים נדירים"
הגוזלים צילום: טום טאייר, הספארי

שני גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו במרכז הזואולוגי, ספארי, ברמת גן. ההורים הם זוג שחזר לספארי לאחר שנתיים של שהייה בחי בר כרמל.

בתחילת שנת 2024 הבינו מטפלי מחלקת הציפורים, כי מועד הקינון של זוג העיטמים לבני הזנב מתקרב בצעדי ענק והחלו להכניס לחצר ענפים כדי לעודד את הצמד לבנות קן ולהטיל בו ביצים. מאמציהם של המטפלים לא העלו חרס, ובתחילת חודש פברואר זוג העיטמים החלו לבנות קן על מדף גבוה בחצר, שם הוצבה גם מצלמה המאפשרת לצוות לעקוב בזמן אמת אחר הקינון ובעתיד גם אחרי הטיפול ההורי.

טום טאייר, הספאריהגוזליםצילום: טום טאייר, הספארי

לשמחת כולם נקבת העיטם הטילה שתי ביצים, אולם עשתה זאת על מדף העץ מחוץ לקן. מאחר שהיה חשש שהביצים תפגענה הן הועברו למדגרה בגן החיות התנ"כי בירושלים, ובמקומן "הושתלו" בקן ההורים שתי ביצי דמה מגבס. ביצי הדמה נועדו לגרום להורים להמשיך ולדגור על הביצים ולא לנטוש את הקן. כך, שכשיגיע הזמן אפשר יהיה להחזיר את הגוזלים שיבקעו במדגרה אל הקן.

טום טאייר, הספאריהגוזליםצילום: טום טאייר, הספארי

זוג העיטמים דגרו על ביצי הדמה למשך קצת יותר מחודש, עד שהגוזלים בקעו באמצע חודש אפריל במדגרה בירושלים. ימים ספורים לאחר בקיעתם הוחזרו הגוזלים על ידי המטפלים לקן ההורים יחד עם שברי ביצה כדי לדמות בקיעה אמיתית.

 

 

גוזל גן החיות הספארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד