ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הרחיב את ההרכב

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירה נגד חוק אל גז'ירה

בג"ץ הוציא צו על תנאי והרחיב את ההרכב בעתירה נגד חוק אל גז'ירה: "בהינתן כי מדובר בחוק בעל אופי תקדימי שראוי כי ייבחן על ידי הרכב מורחב, ניתן בזה צו על תנאי"

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירה נגד חוק אל גז'ירה
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בג"ץ הוציא הבוקר צו על תנאי והרחיב את ההרכב בעתירה נגד חוק אל גז'ירה שנועד למנוע פגיעה בביטחון המדינה מצידו של גוף שידור זר, כך דווח הבוקר ב"כאן רשת ב'". 

"מבלי לנקוט עמדה, ובהינתן כי מדובר בחוק בעל אופי תקדימי שראוי כי ייבחן על ידי הרכב מורחב, ניתן בזה צו על תנאי כמבוקש בעתירה, ולפיו על המשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ייקבע כי חוק בטל", נכתב. 

בשבוע שעבר השופט שי יניב, סגן נשיא בית-המשפט המחוזי בת"א-יפו, קבע כי מהחומר החסוי שהוצג בפניו אין כל ספק כי שידורי אל-ג'זירה משרתים את ארגון הטרור חמאס ועל כן מהווים "פגיעה משמעותית בביטחון המדינה". מנגד, בשל העובדה שהמדינה סירבה לשמוע את טענות אל-ג'זירה לפני הוצאת הצווים וכיוון שהליך השימוע המאוחר טרם הושלם, הגביל השופט יניב את תוקפם של הצווים ל-35 ימים, במקום 45 כפי שנקבעו בידי השר מתוקף החוק.

לאחר מספר דיונים ושימוע שנערך, קבע בית המשפט כי הוצגו בפניו ראיות משכנעות, ברורות וחד משמעיות, בדבר הקשר ההדוק לאורך זמן בין ארגון הטרור חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ. נאמר כי השידורים כללו תכני הסתה מובהקים, תיאורים "בזמן אמת" על מיקום כוחות צה"ל.

בתחילת חודש אפריל חוק אלג'זירה של שר התקשורת שלמה קרעי עבר סופית במליאה ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. קרעי אמר: "לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל. אלג׳זירה תיסגר בימים הקרובים".

חוק אל ג'זירה בג"ץ אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד