ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כך השיב הישראלי

השאלה ההזויה של המגישה הבריטית: "הזהרתם את הפלסטינים לפני המבצע?"

מגישת ה-BBC שאלה בשידור חי: "האם הזהרתם את הפלסטינים לפני מבצע החילוץ?". המרואיין הישראלי השיב: "אם הייתה אזהרה, היו רוצחים את החטופים"

השאלה ההזויה של המגישה הבריטית: "הזהרתם את הפלסטינים לפני המבצע?"
סניף של BBC/ אילוסטרציה צילום: unsplash

המגישה הבריטית הלנה המפרי ראיינה ב-BBC את יהונתן קונריקוס, לשעבר רע"ן תקשורת בין-לאומית בדובר צה"ל, בעקבות מבצע החילוץ ההרואי של ארבעת החטופים, אלמוג מאיר ז'אן, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ונועה ארגמני. 

המפרי שאלה: "האם הזהרתם את הפלסטינים לפני מבצע החילוץ כדי שיוכלו לברוח בזמן?". קונריקוס השיב: "אנחנו כמובן לא יכולים לצפות מישראל לתת אזהרה לקראת המבצע, כי אז ירצחו את החטופים והמטרה לא תושג".  

עוד הוסיף: "החטופים הוחזקו על ידי אזרחים פלסטינים ובאזור אזרחי. אנחנו נצטרך לחקור מי האנשים שהחזיקו את החטופים למשך שמונה חודשים ולמה הם עשו את זה. אנחנו גם לא יכולים להניח שכל מי שמת במהלך המבצע מת כתוצאה מאש צה"ל, שכן לפי דיווחים של הלוחמים בשטח, נורו עליהם טילי RPG ונזרקו רימונים. השורה התחתונה היא, שוב, כמו שראינו ברפיח, החטופים הוחזקו על ידי אזרחים פלסטינים". 

במקביל, הגארדיאן הבריטי תוקף את המבצע: "בזמן שישראלים חגגו בשבת את שובם של החטופים, פלסטינים בעזה התאבלו על עשרות הרוגים, ושהו עם יקיריהם בבית החולים חללי אל-אקצה הצפוף, היחיד באזור שעדיין מתפקד בחלקו".

BBC מבצע ארנון הגארדיאן הבריטי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד