כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"אפשר להתחרפן"

הפוליטיקאים שהתנפלו על נתניהו בעקבות הפגישה עם החטופה

"ביבי איך, איך אין לך בושה להופיע פתאום?! כמה נמוך תרד? אין מילים שיכולות להסתיר את העובדה שיש לנו רה"מ שהוא אפס במנהיגות ואחריות. רץ להצטלם עם נועה ארגמני"

הפוליטיקאים שהתנפלו על נתניהו בעקבות הפגישה עם החטופה
ראש הממשלה בשיבא צילום: Tomer Appelbaum/POOL

יש מקהיצוניים שבשמאל שגם באירוע מרגש של חילוץ חטופים ימצאו את השלילי והביקורתי. המדובר הוא בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל החטופה נועה ארגמני בבית החולים שיבא - תל השומר, שעות אחרי חילוצה מלב עזה.

הבולטים שבהם שלושה לשעברים ממפלגת 'העבודה' שלא ראו בעין יפה את הביקור המרשים.

יו"ר מפלגת 'העבודה' לשעבר, שלי יחימוביץ' הגיבה על המפגש של ראש הממשלה נתניהו עם נועה ארגמני וכתבה: "הו שלום לך. אז לחלק הספציפי (והמרגש עד דמעות) הזה אתה כן אחראי. ובבקשה איש מבוגר, איך לומר זאת בעדינות, אל תחזיק את היד כל כך הרבה זמן לאשה צעירה שמי יודע מה עבר עליה. אין מצב שזה נעים לה".

לשעברית נוספת מ'העבודה' זו סתיו שפיר, שכתבה: "הופתעתי לראות את נתניהו מגיע כל כך מהר לפגוש את החטופים המשוחררים, ועוד בשבת, אחרי שבשנה האחרונה למדנו שהוא לא מכיר את מספרי הטלפון של משפחות החטופים ואף לא נוהג לצייץ בשבת כשנודע שחטופים נהרגו בשבי (או להגיע להלוויות או לשוחח עם משפחותיהם בחודשים שאחרי). אחד שמגיע להתהדר רק בהצלחות ולא יודע להתמודד עם כשלונות הוא לא מנהיג, סתם נציג מכירות. לעם המדהים הזה מגיע  כל כך הרבה יותר".

מתוך פייסבוקרם שפעצילום: מתוך פייסבוק

ח"כ לשעבר מ'העבודה', רם שפע שעוד קודם לכן היה במפלגתו של גנץ (מי זוכר) הגיב ותקף: "ביבי איך, איך אין לך בושה להופיע פתאום?! כמה נמוך תרד? אין מילים שיכולות להסתיר את העובדה שיש לנו רה"מ שהוא אפס במנהיגות ואחריות. רץ להצטלם עם נועה ארגמני אבל מתחבא במשך חודשים כמו שפן מכל נגיעה במאות משפחות שמקבלות בשורות רעות. לעולם לא נשכח איך התנהגת, לעולם".

גם יו"ר 'מרצ' זהבה גלאון לא חסכה את ביקורתה על ראש הממשלה וכתב: "הופה, תראו מי התעורר: זה מר אחריות סלקטיבית. הוא עוד לא דיבר עם משפחות החטופים האחרות, הוא לא הגיע ללוויות, הוא לא יודע מה קרה לחטופים שמתו בפעולות צה"ל, אבל הנה הוא כאן, איתנו, קצת פחות שומר שבת מבעבר, מוכן לכל מצלמה", כתבה גלאון. 

לדבריה, "אפשר להתחרפן. באמת. הרי יכולנו לפתוח את הטלוויזיה והחדשות היו "נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אג, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו נהרגו במהלך מבצע חילוץ בעזה". זה כמעט קרה. שוטר ימ"מ נהרג. הרכב שהסיע שלושה חטופים נתקע והיה דרוש חילוץ. זה היה יכול להיגמר בקלות אחרת".

"ואז", טוענת גלאון, "אם הם היו מתים, לא הייתם שומעים מילה מנתניהו. אתם יודעים את זה. הוא בדיוק היה בתפילות. מתחזק. אי אפשר שלא לראות את התמונות של החטופים ולא לשמוח, אבל אני גם יודעת שהם יכלו להיות בבית לפני שמונה חודשים, בעסקה שמר-אחריות סירב לה". 

"כמה זמן נועה העבירה על מזרן דק במחנה פליטים, כשהיא יכלה להיות בבית, עם ההורים שלה? ומה תעשה משפחת הימ"מניק שאיבד את חייו במבצע הזה? כמה זמן ודם אבד בניסוי הנורא הזה בחיי אדם? משחקים במבצעים הירואיים כשאפשר היה להחזיר את כולם מזמן, בעסקה".

"לממשלה הזו יש אחריות. לחטופים שחולצו בחיים ולחטופים שנהרגו בעזה. למי שחזר ולמי שעוד שם. יש שם עוד למעלה ממאה חטופים וחטופות, בתנאים בלתי נסבלים. אל תהמרו על החיים שלהם כי אלה לא הילדים שלכם שם. תחזירו אותם עכשיו".

נועה ארגמני חילוץ חטופים בנימין נתניהו מבצע ארנון ביקור חטופה שלי יחימוביץ' זהבה גלאון סתיו שפיר רם שפע מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד