כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
האוניברסיטה גינתה

פרופסור גרמני השוה את ישראל לנאצים

היסטוריון גרמני ופרופסור לשם כבוד באוניברסיטה בברלין, שיתף ציוץ המשווה את ישראל לגרמניה הנאצית, והוסיף: "אני קורא לזה מצחיק". האוניברסיטה הגיבה: "מתנגדים לאנטישמיות בכל צורה שהיא"

פרופסור גרמני השוה את ישראל לנאצים
שער ברנדבורג בברלין צילום: unsplash

פרופסור גרמני מסתבך בשערוריית לייקים לפוסטים אנטישמיים.

ההיסטוריון הגרמני פיטר שוטלר (74), פרופסור לשם כבוד באוניברסיטה החופשית (FU) של ברלין, שיתף ציוץ המשווה את ישראל לגרמניה הנאצית, והוסיף: "אני קורא לזה מצחיק". 

הפוסט הגיע מחשבון בשם "Pamphlets", שמפיץ בין היתר תעמולה רוסית. ניתן לראות בו שתי תמונות של שער ברנדנבורג בברלין - האחת עם דגלי צלב הקרס מהתקופה הנאצית, והאחרת עם דגלי כחול לבן שהוקרנו על השער בחודש אוקטובר, כשגרמניה היתה רובה ככולה מאוחדת בהזדהות עם ישראל. הציטוט הנלווה הוא זה הידוע של קארל מרקס: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה - תחילה כטרגדיה - אחר כך כפארסה".

רמקו לימהויס, מנהל "הוועד היהודי האמריקאי" בברלין, אמר ל-BILD: "העובדה שפרופסור יכול לצחוק על התמונה הידועה לשמצה הזו, והציוץ הזה, מובילים למסקנה שפרופסור שוטלר הוא אנטישמי". וולקר בק מהאגודה הגרמנית-ישראלית (DIG) אמר לעיתון: "הפרופסור הזה הוא בוודאי לא איש של ניואנסים. יש משהו אובססיבי בדבר וההומור שלו על חשבון קורבנות השואה וצאצאיהם מדבר רבות". שוטלר לא מסר תגובה ל-BILD.

צילום מסךהפוסט האנטישמיצילום: צילום מסך

האוניברסיטה החופשית הגיבה אמש (שישי): "האוניברסיטה החופשית מתנגדת ביסודה לאנטישמיות בכל צורה שהיא", וציינה שפרופסור שוטלר לא לימד כבר כמה שנים במוסד.

בתוך כך דוב גיל-הר דיווח בכאן חדשות, כי נשיאת האוניברסיטה הטכנית של ברלין, ג'רלדין ראוך, שאינה מתכוונת להתפטר למרות שסימנה לייק לציוץ שמציג את ראש הממשלה נתניהו כשצלבי קרס מצויירים על חזהו. "קיבלתי הרבה שיחות והצהרות המבקשות ממני להישאר. אני לא מתפטרת", אמרה והוסיפה: "אעבוד על הטעויות שלי". בדירקטוריון האוניברסיטה הטכנית היה רוב של 13 חברים בעד התפטרותה של הנשיאה, ו-12 שהתנגדו לכך, ולבסוף הוחלט להשאיר בידיה של ראוך (בת 41) את ההחלטה.

גרמניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד