כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נדחה כמה פעמים

פרטים חדשים על המעורבות האמריקאית במבצע: מודיעין וצוות חילוץ בני ערובה

במהלך שלושת השבועות האחרונים, היו מספר מקרים שבהם נראה היה שניתן לבצע את המבצע, אך אלו בוטלו | שר החוץ האמריקני בלינקן: "ארצות הברית לא תנוח ולא תשקוט עד שכל החטופים יחזרו הביתה"

פרטים חדשים על המעורבות האמריקאית במבצע: מודיעין וצוות חילוץ בני ערובה
ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים צילום: Khaled Ali/Flash90

האמריקאים היו מעורבים בחילוץ הנועז אתמול שבוצע על ידי הימ"מ והשב"כ. במבצע, כזכור, חולצו 4 החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי צוות המורכב מאנשי מבצעים מיוחדים ומודיעין הפועלים בשגרירות האמריקאית בירושלים, נמצא בישראל מאז תחילת המלחמה באוקטובר. מאז, הצוות שיתף מידע על מיקומם הפוטנציאלי של חטופים שנאספו ממעקב של מל"טים אמריקאים על עזה, יירוטי תקשורת ומקורות אחרים.

מנתחי מודיעין אמריקאים מסייעים גם לישראל למפות את רשת המנהרות הנרחבת שחמאס בנה מתחת לעזה, ומוסרים מידע טכנולוגי.

גורמי הגנה אמריקאים אמרו לעיתון כי בעוד אנשי צבא אמריקאים מייעצים לישראל, הם לא לקחו חלק בשום משימה ברצועת עזה.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי היה גם תפקיד אמריקאי בחילוץ. צוות חילוץ בני ערובה אמריקנים שהוצבו בישראל, סייעו במתן מודיעין ותמיכה נוספת שפרטיה לא דווחו.

עוד דווח, כי מספר משימות חילוץ מתוכננות לא יצאו בסופו של דבר לדרך, מחשש שהחטופים או הכוחות ייפגעו תוך כדי, כך לדברי שני גורמי ביטחון ישראלים, שדיברו בעילום שם.

העיתון דווח גם כי בחודש דצמבר האחרון, ניסו כוחות מיוחדים לחלץ חטוף משבי חמאס, אך המבצע נכשל ושני חיילים נפצעו קשה. במהלך שלושת השבועות האחרונים, היו מספר מקרים שבהם נראה היה שניתן לבצע את המבצע, אך אלו בוטלו ממש לפני שהכוחות היו אמורים לצאת למשימה.

ביום חמישי נפגשו ראש הממשלה ושר הביטחון עם בכירי מערכת הביטחון כדי לדון בסיכוני המבצע ובתרחישים האפשריים, כך אמר גורם ישראלי.

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר הלילה על מבצע חילוץ החטופים: "ארצות הברית לא תנוח ולא תשקוט עד שכל החטופים יחזרו הביתה. ההצעה שהציג הנשיא ביידן תביא הקלה הן לתושבי עזה והן לחטופים הנותרים ובני משפחותיהם".

"ארצות הברית תומכת בכל המאמצים להבטיח את שחרור החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס, כולל אזרחים אמריקאים", אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בהצהרה. הוא ציין שעבודה זו כוללת משא ומתן מתמשך ו"אמצעים אחרים".

מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל נועה ארגמני חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד