כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הגיעה בכסא גלגלים

מכחישת שואה בת 95 עומדת שוב למשפט

בגרמניה נפתח משפטה של קשישה בת 95 בגין הכחשת שואה. אורסולה האברבק נאשמת בגין המרדה. היא הגיעה בכיסא גלגלים. היא טענה כי אושוויץ לא היה מחנה השמדה, אלא מחנה עבודה

מכחישת שואה בת 95 עומדת שוב למשפט
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

מכחישת השואה אורסולה האברבק הגיעה שוב לבית המשפט בהמבורג שבגרמניה ביום שישי בגין "הסתה לשנאה". האברבק, הפופולרית בחוגים ימניים קיצוניים, נידונה לעשרה חודשי מאסר על תנאי, בבית המשפט המחוזי בהמבורג ב-12 בנובמבר 2015. הקשישה האנטישמית בת ה-95 ערערה אז על עונש על תנאי שקיבלה.

בגרמניה דווח כי הפרקליטות בהמבורג מאשימה שוב את האישה, שמגיעה מנורדריין-וסטפאליה, בהסתה לשנאה בשני מקרים. האברבק כבר ריצתה עונש מאסר בכלא בבילפלד (נורדריין-וסטפליה) יותר משנתיים בגלל הכחשת שואה.

ב-12 בנובמבר 2015, היא נידונה ל-10 חודשי מאסר על תנאי. כמעט תשע שנים לאחר מכן, התיק שוב הובא בפני בית המשפט. התיק הנוכחי נוגע להצהרות שהשמיעה באפריל 2015 במהלך משפט נגד איש ה-SS אוסקר גרונינג שהןרשכ בבית המשפט המחוזי בלונבורג.

לדברי התובעים, היא אמרה לעיתונאים כי אושוויץ לא היה מחנה השמדה אלא מחנה עבודה. בראיון טלוויזיה בערוץ NDR היא גם הכחישה כי התרחשה שם השמדה המונית.

בשנת 2022, בית משפט בברלין גזר עליה שנת מאסר בפועל בגין הסתה לשנאה, אך עונש המאסר טרם בוצעה בשל מצב בריאותה. הדיונים הבאים בעניינה יתקיימו ב-12 ביוני וב-26 ביוני.

נאצים גרמניה הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד