כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המבצע הוסתר מהחיילים

צה"ל על המבצע: "אומץ לב ברמה של יהודה המכבי"

הכוחות לחילוץ החטופים פרצו במקביל לשני בתים עם אמצעי לחימה מיוחדים, שפותחו לטובת המבצע. בצה"ל אמרו: "שיתוף פעולה עם שב"כ וימ"מ עלה בכמה דרגות למערכת מבצעית אחת. ארבע מפתחות למבצע: תחבולה, הפתעה, נחישות ועוצמה"

צה"ל על המבצע: "אומץ לב ברמה של יהודה המכבי"
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי בזכות גבורתו של פקד ארנון זמורה הי"ד התאפשר החילוץ של ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו משבי חמאס במבצע של צה"ל בהצלחה.

"לוחמי שב"כ ואמ"ן נכנסו ללוע הארי למחנה פליטים ופרקו בתים במקומות שבהם לא תמרנו", אמרו בצה"ל על פי דיווח ב-Ynet. "זה אומץ לב ברמה של יהודה המכבי. המבצע תוכנן במשך שבועות ארוכים עם תרגולות, תוכניות חילוץ ואש שהופעלו - לצד תרחישים של מקרים ותגובות".

מוקדם יותר דיווחנו כי הכוחות פרצו במקביל לשני בתים עם אמצעי לחימה מיוחדים, שפותחו לטובת המבצע. מיד לאחר הוצאת החטופים הכוחות החלו לסגת תוך כדי לחימה בעשרות מחבלים אך הרכב עם שלושת החטופים נתקע, וספג אש אדירה. זה היה הרגע שבו המבצע כמעט הסתבך; כוחות אוגדה 98 זינקו כדי לסייע בקרב החילוץ של הרכב, ומסוקי חילוץ נכנסו לאור יום לעומק הרצועה.

בצה"ל אמרו כי "שיתוף הפעולה עם שב"כ וימ"מ עלה בכמה דרגות למערכת מבצעית אחת ובניצוח ראש השב"כ והרמטכ"ל. ארבע מפתחות למבצע: תחבולה, הפתעה, נחישות ועוצמה".

החטופים הוגדרו כ"יהלומים" ברשת הקשר המבצעית. כדי לשמור על המבצע בסודיות, אלפי החיילים בחטיבות שהשתתפו בחילוץ לא ידעו על מהות הפעולה לפני שקרתה כדי לשמר את ההפתעה.

בווינט דווח כי המודלים שנבנו בימ"מ הזכירו לבכירים בצבא את המודלים שהוקמו לצורך מבצע אנטבה עם מבנים, רחובות ואזורים קטנים לתרגול הפעולה.

מבצע אנטבה היה פעולה נועזת שביצעה ישראל באוגנדה ב-4 ביולי 1976, במטרה להציל 105 נוסעים יהודים, ישראלים ואנשי צוות מטוס אייר פראנס, שנחטפו על ידי טרוריסטים גרמנים ופלסטינים, במהלך טיסתם מישראל לצרפת.

 

מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל מבצע אנטבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד