כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדויות מהשבי

המחבלים הכריחו את החטופים לקרוא בקוראן: נועה יצאה מחופשת לאישה ערבייה

החטופים שחולצו סיפרו לצוותים הרפואיים על "שטיפת מוח" שעברו בשבי. נועה ארגמני סיפרה שהיא עברה בין דירות, ומעת לעת הורשתה לצאת לנשום אוויר - מחופשת לאישה ערבייה

המחבלים הכריחו את החטופים לקרוא בקוראן: נועה יצאה מחופשת לאישה ערבייה
אנדריי קוזלוב יורד מהמסוק צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

החטופים שחזרו היום במבצע החילוץ בנוסייראת סיפרו לצוותים הרפואיים כי במהלך ימי השבי הם עברו "שטיפת מוח" והתעללות רגשית, כשהמחבלים הכריחו אותם לקרוא בקוראן וללמוד פסקי הלכה מוסלמיים.

ברשת 13 דווח כי נועה ארגמני סיפרה לבני משפחתה כי הייתה בשבי יחד עם יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי, שנהרגו בשבי חמאס. לימים הודה צה"ל כי שרעבי נהרג ככל הנראה במהלך תקיפה של מבנה סמוך לנקודה שבה הוחזק, ואיתי נרצח כמה ימים אחריו.

נועה סיפרה למשפחתה: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים". נועה סיפרה כי לאורך התקופה עברה בין כמה דירות, ולא הוחזקה במנהרות. מעת לעת היא יצאה לנשום אוויר, ועשתה את זה כשהיא מחופשת לאישה ערבייה, כך דיווח אדיר ינקו ב-ynet.

נועה חולצה הבוקר במבצע הירואי של צה"ל, שב"כ והימ"מ בלב נוסייראת שבמרכז הרצועה. היא הוחזקה בדירה בקומה הראשונה בבניין בנוסייראת – במרחק של מאות מטרים מהבניין שבו הוחזקו שלושת החטופים האחרים שחולצו: שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזנוב.

 

מלחמת חרבות ברזל מבצע ארנון נועה ארגמני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד