כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המבצע הנועז

מנהיגי העולם מברכים את ישראל: "כל הכבוד לצה"ל"

ברחבי העולם מברכים את ישראל על השחרור הדרמטי של החטופים. ביידן: "אני רוצה לברך על חילוצם בבטחה של ארבעה חטופים והחזרתם למשפחותיהם בישראל". קנצלר גרמניה: "סימן חשוב של תקווה"

מנהיגי העולם מברכים את ישראל: "כל הכבוד לצה"ל"
אילוסטרציה צילום: דוברות שר ההגנה

מנהיגים ברחבי עולם מברכים את ישראל על חילוץ ארבעת החטופים מרצועת עזה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר: "אני רוצה לברך על חילוצם בבטחה של ארבעה חטופים והחזרתם למשפחותיהם בישראל". 

עוד הוסיף: "נמשיך לפעול להחזרתם של כל החטופים הביתה, ולהשגת הפסקת אש. חיוני שזה יקרה", כך לפי "ווינט". 

מהבית הלבן נמסר: "כוחות הביטחון הישראליים ביצעו היום מבצע מוצלח לחילוץ ארבעה חטופים מידי החמאס בעזה. כולם נחטפו מפסטיבל 'נובה' ב-7 באוקטובר. החמאס תיעד את החטיפה המזעזעת של נועה ארגמני כדי שהעולם יראה. עכשיו כולם בטוחים והתאחדו עם משפחותיהם, אנחנו משבחים את עבודת שירותי הביטחון הישראליים שביצעו את המבצע הנועז הזה".  

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי חילוץ החטופים הוא "סימן חשוב של תקווה – במיוחד למשפחות ישראליות שממשיכות לחשוש לגורל יקיריהן. ארבעה חטופים עכשיו חופשיים". 

קנצלר אוסטריה, קארל נהאמר, אמר: "אנחנו שמחים מאוד על כך שארבעה חטופים חולצו על-ידי כוחות הביטחון ושותפים לשמחה של משפחותיהם. עם זאת, הרבה יותר מדי עדיין מוחזקים באכזריות על-ידי החמאס. כולם צריכים להשתחרר מיד". 

שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב: "ללא ידיעה מלאה של פרטי מבצע החילוץ שבוצע על ידי צה"ל, ראשית ברצוני לחלוק עם קרובים וחבריהם של החטופים לשעבר את השמחה לאור חילוץ בטוח של קרוביהם משמונה חודשי שבי ואיחוד עם משפחותיהם. אני מברך במיוחד את יבגניה קוזלובה על שובו של בנה אנדריי". 

מנגד, במצרים גינו ומסרו לאור הנפגעים העזתים בעקבות המבצע: "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי ההומניטרי וזכויות האדם. ישראל האחראית משפטית ומוסרית לתקיפה. מצרים קוראת לגורמים הבינלאומיים להתערב כדי לעצור את המלחמה הישראלית ברצועת עזה".

ארצות הברית מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל נועה ארגמני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד