כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
תומכי טרור

סין סירבה לסייע לחטופה נועה ארגמני - אמא ויתרה על האזרחות

האם ליאורה ארגמני נאלצה לוותר על האזרחות הסינית, וכל הבקשות גם של ראש הממשלה מהסינים נענו בהתעלמות. הסינים טענו "היא רק חצי סינית"

סין סירבה לסייע לחטופה נועה ארגמני - אמא ויתרה על האזרחות
חיילים סינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאז הימים הראשונים שלאחר חטיפתה של נועה ארגמני ב-7 באוקטובר, משרד החוץ ושגרירות ישראל בסין ניסו בכל דרך לשכנע גורמים רשמיים סיניים לסייע בשחרורה של נועה ארגמני, שאמה ממוצא סיני. אולם הסיוע לא הגיע - ובסופו של דבר ארגמני חולצה היום (שבת) במבצע הנועז.

כעת ניתן לספר כי חרף כל ההפצרות, הסינים סירבו לסייע - בין אם מתוך התעלמות ובין אם בנימוק שהאמא ליאורה נאלצה לוותר על האזרחות (החוק הסיני לא מאפשר להחזיק באזרחות נוספת). בכל מקרה, הם התנערו מאחריות לנושא, כך חושף איתמר אייכנר באתר Ynet.

גורם סיני אפילו אמר בשיחה עם גורם ישראלי שמבחינתם נועה ארגמני היא חצי סינית (אין לה "דם סיני" כהגדרתו) ולכן לא יעזרו לה. כל התחנונים ההומניטריים לא שכנעו. התקשורת הממוסדת בסין לא דיווחה גם על הימצאותה של חטופה ממוצא ישראלי סיני.

גורם ישראלי אמר שהייתה אכזבה עמוקה מההתנהלות הסינית, מכך שלא היה כל ניסיון לסייע וישראל מצאה אפס אמפתיה. מתחילת המלחמה נקטה סין בקו פרו-פלסטיני, קראה להפסקת התקיפות בעזה ובין היתר תמכה במועצת הביטחון בהחלטות נגד ישראל.

מלחמת חרבות ברזל סין נועה ארגמני מבצע ארנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד