כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רכב החילוץ נתקע

הסתערות על שני יעדים: כך חולצו ארבעת החטופים | פרטים חדשים על המבצע

בזמן נסיגת הכוחות, הרכב עם שלושת החטופים נתקע בגלל תקלה טכנית, בזמן שהיה עדיין בלב נוסייראת, וספג אש אדירה. כוחות אוגדה 98 זינקו כדי לסייע בקרב החילוץ של הרכב, ומסוקי חילוץ נכנסו באור יום לעומק הרצועה

הסתערות על שני יעדים: כך חולצו ארבעת החטופים | פרטים חדשים על המבצע
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו חולצו משבי חמאס במבצע של צה"ל היום.

ארבעת החטופים שחולצו היו בסביבה אזרחית, מעל לקרקע, בבניינים בני 4-3 קומות. הכוחות הסתערו על שני היעדים שבהם הוחזקו בנפרד, כשנועה הוחזקה בבניין אחד בקומה הראשונה - ואנדריי, שלומי ואלמוג בקומה השלישית בבניין אחר. שני הבניינים היו במרחק של מאות מטרים זה מזה, והחטופים הוחזקו לצד משפחות עזתיות. חמאס שילם למשפחות שהחזיקו את החטופים.

ב-Ynet דווח כי לפני שיצאו למבצע, שקלו בצה"ל לשחרר בנפרד את נועה ארגמני, שהוחזקה בקומת קרקע, במיקום שיחסית לא מסובך להגיע אליו. אבל בשל החשש שפעולה במיקום אחד תוביל מיד את השומרים לפגוע בשלושת החטופים שבמיקום הסמוך - הוחלט לפשוט על שני המבנים בעת ובעונה אחת.

פרשן ynet יוסי יהושוע דיווח כי הבעיה המרכזית שהתפתחה הייתה בדירה שבה הוחזקו אנדריי, אלמוג ושלומי. שם גם נהרג לוחם הימ"מ ארנון זמורה.

החילוץ התנהל תחת אש כבדה, ולאחריו רצו עשרות מחבלים עם טילי RPG ומקלעים בסמטאות לעבר החטופים. 

בזמן נסיגת הכוחות, הרכב עם שלושת החטופים נתקע בגלל תקלה טכנית, בזמן שהיה עדיין בלב נוסייראת, וספג אש אדירה. זה היה הרגע שבו המבצע כמעט הסתבך. או אז, כוחות אוגדה 98 זינקו כדי לסייע בקרב החילוץ של הרכב, ומסוקי חילוץ נכנסו באור יום לעומק הרצועה. לפי הפלסטינים, יותר מ-90 נהרגו בקרב שהתפתח בנוסייראת.

‏דורון קדוש דיווח בגלי צה"ל כי מחבלים בודדים בלבד שמרו על כל אחד מהחטופים במקומות בהם הם הוחזקו. כל המחבלים חוסלו בידי כוחותינו במהלך הפעולה. 

‏פרט נוסף פרסם כי אוגדה 98, שנכנסה לפני מספר ימים למבצע במחנות המרכז (אלבוריג׳ ודיר אלבלח) - נועדה למעשה להיות המעטפת של המבצע במרחב מרכז הרצועה. המטרה העיקרית במבצע של אוגדה 98 - הייתה לתת את הכיסוי למבצע החילוץ. זו הייתה המטרה המרכזית, וזה כמובן נשמר בסוד במהלך הימים האחרונים, כשהיה נדמה שזו עוד ״פשיטה״ של צה״ל באזור.

‏כמו כן, החטופים חולצו ממבנים מעל הקרקע, ולא ממנהרות תת קרקעיות. החטופים הוחזקו בתוך חדרים שהוקצו להם בבתים פרטיים של אזרחים עזתים - והחילוץ שלהם בוצע מתוך החדרים האלה, בזמן שיש מסביב אזרחים רבים - ונדרשה פעולה מדויקת ״בפינצטה״.

 

מלחמת חרבות ברזל חילוץ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד