כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שם המבצע הוחלף

"גיבור ישראל": מפקד בימ"מ פרץ לדירה ונפל במבצע לשחרור החטופים

פקד ארנון זמורה הי"ד, לוחם וקצין אמיץ וערכי, פרץ לדירה שבה שהו החטופים ונפצע אנושות | הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים

"גיבור ישראל": מפקד בימ"מ פרץ לדירה ונפל במבצע לשחרור החטופים
פקד ארנון זמורה הי"ד צילום: דוברות המשטרה

פקד ארנון זמורה הי"ד, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ״מ) של משטרת ישראל, נפל במבצע לשחרור החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב, ושלומי זיו היום (שבת) במרכז הרצועה.

"ארנון גיבור ישראל, אוהב הארץ ומגנה. הלך בראש הכוח שחילץ את ארבעת החטופים ששבו ארצה לישראל מלב רצועת עזה. צה״ל מצדיע לזכרו", מסר דובר צה"ל.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ״מ, תנ״צ ח׳ בסיום המבצע המורכב, והביע את הערכתו הרבה על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ ולאורך כל המלחמה. הרמטכ״ל ומ׳ הימ״מ סיכמו כי המבצע ייקרא בצה״ל ״מבצע ארנון״ כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של ארנון.

ארנון ז״ל, לוחם וקצין אמיץ וערכי, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי. ארנון ז״ל היה בכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו החטופים שהוחזרו ארצה, נפצע קשה במהלך היתקלות ונפטר בבית החולים.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי התייחס למבצע החילוץ הבוקר ואמר: "הלב מתמלא גאווה נוכח פעולת החילוץ ההירואית בה פעלו בגבורה עילאית כוחות הביטחון: צה״ל,שירות הביטחון הכללי ולוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור- הימ״מ".

"בזהה לסיפור תקומתנו כעם וכמדינה המחיר כבד ולצערנו, התבשרנו על פטירתו של לוחם הימ״מ ארנון זמורה ז״ל מפקד ולוחם עז נפש, לוחם אשר בגופו השלים את המשימה לשחרור החטופים ולהחזירם לחיק משפחתם. במבצע החילוץ הפגין ארנון ז״ל אומץ לב, נחישות, מסירות והקרבה שייחקקו בספרי הגבורה של עמנו. חרף המאמצים הרפואיים נקבע מותו בבית החולים".

"בשם משטרת ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו של גיבור ישראל-יהי זכרו ברוך אשרי העם שזכה במפקדים ולוחמים עזי הנפש אשר חילצו לאחר שמונת חודשי תופת את ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. העיניים דומעות נוכח התמונות של המפגשים המרגשים של בני המשפחה עם יקיריהם,תמונות שממחישות יותר מכל את צדקת דרכנו", הוסיף המפכ"ל.

פקד ארנון זמורה מבצע ארנון חילוץ חטופים עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד