כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ידידי אמת

ארצות הברית סיפקה לישראל מידע שסייע בחילוץ החטופים

ארצות הברית סיפקה לישראל מידע מודיעיני שסייע בחילוץ ארבעת החטופים. בישראל אומרים כי אנשי הצבא האמריקני בישראל, סיפקו מודיעין שסייע במבצע

ארצות הברית סיפקה לישראל מידע שסייע בחילוץ החטופים
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי ארצות הברית סיפקה לישראל מידע מודיעיני שסייע בחילוץ ארבעת החטופים, גורמי מודיעין רשמיים בישראל אמרו כי אנשי הצבא האמריקני בישראל, סיפקו מודיעין שסייע במבצע.

גורם אמריקני מסר לעיתון כי צוות אמריקני רשמי המוצב בישראל ומתמחה בחילוץ חטופים, סייע במאמצים באמצעות אספקת מודיעין ותמיכה לוגיסטית אחרת.

כזכור במבצע מורכב חולצו הבוקר ארבעה חטופים ישראלים מעזה: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21), אנדריי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40). ארבעתם נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת ה"נובה" ב-7 באוקטובר.

גורם ביטחוני ישראלי רשמי ציין כי צוותי איסוף מודיעין וניתוח מארצות הברית ובריטניה מוצבים בישראל לאורך המלחמה, ומסייעים למודיעין הישראלי בכל הנוגע לעניין החטופים.

הערכות המודיעין שקדמו לפעולה הביאו מידע לא רק על מיקומם של החטופים, אלא גם על מצבם הרפואי.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, בירך על שחרורם של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב משבי חמאס. "הארבעה נחטפו ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, וחמאס אף צילם את חטיפתה המזעזעת של נועה ארגמני כך שכל העולם יראה. אנו מברכים את כוחות הביטחון הישראליים שהוציא לפועל את המבצע הנועז. ארה"ב תומכת בכל המאמצים להבטיח את שחרור החטופים שעדיין בשבי חמאס, בהם גם אזרחים אמריקנים. זה כולל מו"מ מתמשך ואמצעים נוספים. העסקה שעכשיו על השולחן תבטיח את שחרור יתר החטופים".

 

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד