כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סיכום חדשות השבת

חילוץ חטופים, יירוטים ברוסיה ואנטישמיות בעולם

דובר צה"ל, שב"כ והמשטרה הודיעו כי חולצו הבוקר ארבעה חטופים ישראלים. יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ דחה את הצהרתו שתוכננה להערב, בעקבות חילוצם מעזה של ארבעת החטופים. ברוסיה דיווחו כי חיל האוויר יירט שלושה כטב"מים אוקראיניים מעל העיר מוזדוק שבמחוז צפון אוסטיה

חילוץ חטופים, יירוטים ברוסיה ואנטישמיות בעולם
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת

- דובר צה"ל, שב"כ והמשטרה הודיעו כי חולצו הבוקר ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני בת ה-25, אלמוג מאיר בן ה-21, אנדרי קוזלוב בן ה-27 ושלומי זיו בן ה-40 שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת "הנובה" ב-7 באוקטובר.

- מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הקמת בית חולים שדה ה-11 ברצועת עזה בשיתוף הקהילה הבינלאומית. 

- צה"ל הודיע כי החל לתגבר את האבטחה של המזח האמריקאי בעזה כדי להכניס דרכו סיוע הומניטרי לעזה בימים הקרובים.

- צה"ל הודיע כי חוסל סלאמה מחמד אבו עג׳אג׳, בעל תפקידים מרכזיים להבטחת שרידות הארגון, ההתנהלות הצבאית השוטפת של חמאס, ושיבוש חופש הפעולה של צה"ל ברצועה.

- דובר צה"ל הודיע כי במסגרת מבצע החילוץ של ארבעת החטופים ממחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה הכוחות פשטו, תחת אש, על שני מבנים בו זמנית. הגרי הוסיף כי במהלך הפעילות נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה והועבר לבית חולים.

- יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ דחה את הצהרתו שתוכננה להערב, בעקבות חילוצם מעזה של ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, במבצע המיוחד של כוחות הביטחון במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.

- ברוסיה דיווחו כי חיל האוויר יירט שלושה כטב"מים אוקראיניים מעל העיר מוזדוק שבמחוז צפון אוסטיה, הסמוך לגבול עם גאורגיה, ושזוהי תקיפת הכטב"מים הראשונה באזור. על פי גורם מקומי, התקיפה יועדה לאתר צבאי וגרמה "נזק מזערי ושריפות".

- תמונה של קבוצת תלמידים יהודים ושמותיהם הושמטו מספר המחזור השנתי של בית ספר מחוזי בעיר איסט ברונסוויק שבמדינת ניו ג'רזי בארה"ב, והוחלפו בשמות ותמונות של תלמידים מוסלמים. כך לפי דיווח ברשת ABC.

- חיזבאללה לקח אחריות על שיגור כטב"ם הנפץ שחדר משטח לבנון הבוקר והתפוצץ בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. דובר צה"ל מסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק.

- ארצות הברית סיפקה לישראל מידע מודיעיני שסייע בחילוץ ארבעת החטופים. בישראל אומרים כי אנשי הצבא האמריקני בישראל סיפקו מודיעין שסייע במבצע.

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד