כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"נורמות נאציות"

חוקי נירנברג חוזרים: אולם אירועים סירב להשכיר לבית ספר יהודי

הנהלת אולם בעיר אנטוורפן בבלגיה הזוכה למימון ציבורי, ביטלה השכרת האולם לאירוע של בית ספר יהודי בגלל המלחמה בעזה. באיגוד הארגונים היהודיים באירופה מתריעים: "בפועל שוררות כאן נורמות נאציות"

חוקי נירנברג חוזרים: אולם אירועים סירב להשכיר לבית ספר יהודי
חרדים באנטוורפן: אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

הנהלת אולם התיאטרון מונטי הול שבעיר אנטוורפן בבלגיה ביטלה השכרת האולם לאירוע של בית ספר יהודי בגלל המלחמה בעזה.

איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, והקהילות היהודיות בעיר אנטוורפן שבבלגיה דורשים פיטורים לאלתר של מנהלת האולם, הנתמך מתקציב ממשלתי, שסירבה להשכיר אותו לקיום האירוע של בית הספר היהודי. 

"העובדה שאולם אירועים בבלגיה קובע שאין כניסה לתלמידים יהודיים היא אפלייה על רקע דתי ופירושו, שבפועל, שוררות כאן נורמות נאציות. פשוטו כמשמעו" מתריע יו"ר האיגוד הרב מנחם מרגולין. 

איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, מגבש תביעה נגד מנהלת האולם ונגד המשך התמיכה הכספית הציבורית בו, כל עוד מנהלת מכהנת בתפקידה . זאת ועוד, יו"ר EJA, הרב מנחם מרגולין, פנה במברק דחוף לראש ממשלת בלגיה, שר הפנים, מושלת אנטוורפן וראש העיר אנטוורפן בדרישה שכל עוד האולם מדיר יהודים, יוצע לו צו סגירה.

בקהילה היהודית אמרו כי "הסירוב להשכיר ליהודים את האולם מזכיר את חוקי נירנברג". חוקי נירנברג היו חוקי גזע בימי שלטון הנאצים, החוקים נוסחו בועידת המפלגה הנאצית בעיר נירנברג, ב-1935, ומטרתם הייתה לשלול זכויות אזרח מכל מי שאינו גרמני ארי. החוק יועד ספציפית נגד יהודים ובהמשך גם חל על צוענים.

 

אנטווורפן הרב מנחם מרגולין מלחמת חרבות ברזל נאצים בלגיה,

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד