כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בזיון דיפלומטי

ישראל על מזכ"ל האו"ם: "הוא חלק מ"רשימה שחורה" של בכירים"

ישראל קיבלה הודעה רשמית ממזכ"ל האו"ם על החלטתו לכלול את צה״ל בדו״ח המזכ״ל לנושא ילדים באיזורי סכסוך כ"צד לסכסוך שביצע הפרות כלפי ילדים". השגריר ארדן הגיב: "מזכ״ל האו״ם, מעודד טרור ופועל מתוך שנאה לישראל. שיתבייש לו"

ישראל על מזכ"ל האו"ם: "הוא חלק מ"רשימה שחורה" של בכירים"
גלעד ארדן צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן קיבל היום (שישי) הודעה רשמית ממזכ״ל האו״ם, באמצעות ראש הסגל שלו, בדבר החלטתו להכליל את ישראל ברשימה המצורפת כנספח לדו״ח מזכ״ל האו״ם לילדים באיזורי סכסוך (CAAC), הכוללת רשימת מדינות וארגונים חמושים שלא נקטו באמצעים המספקים לשיפור הגנה על ילדים. מה שמכונה ״הרשימה השחורה״ של האו״ם בנושא זה.

ישראל הוכנסה לרשימה השחורה לצד רוסיה וארגוני הטרור דאעש, אל-קאעידה ובוקו חראם.

גלעד ארדן מגיב לשערוריה צילום: באדיבות המצלם

בתגובה להחלטה אמר השגריר ארדן: "אני מזועזע מההחלטה המבישה של המזכ״ל. זו החלטה לא מוסרית שמסייעת לטרור ונותנת פרס למחבלים. הצבא שלנו הוא המוסרי בעולם ומי שנכנס היום ל״רשימה שחורה״ זה לא צה״ל אלא המזכ״ל,שההחלטות שלו מונעות משנאה לישראל. המזכ״ל הוא חלק מ״רשימה שחורה״ של בכירי או״ם שבמקום להגן על אזרחים חפים מפשע, הוא מגן על ארגוני טרור ומעודד אותם לעשות שימוש בילדים. שיתבייש לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ושום החלטה הזויה של האו"ם לא תשנה זאת".

שר החוץ ישראל כ"ץ על החלטת מזכ"ל האו"ם להכניס את צה"ל לרשימה השחורה: "מעשה נבלה של המזכ"ל - יהיו השלכות על יחסי ישראל עם האו"ם. ישראל דוחה בשאט נפש החלטת מזכ״ל האו״ם  בדבר הכללת צה״ל ברשימה שחורה של מדינות  וגופים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך.
 
ההחלטה להכליל את צה״ל ברשימה היא כל כולה של מזכ"ל האו"ם והיא עדות נוספת לאיבתו כלפי ישראל ולהתעלמותו המכוונת, ולא בפעם הראשונה, ממתקפת החמאס ב-7 אוקטובר ומזכותה של ישראל להגנה עצמית. זהו אותו מזכ״ל או״ם שבחר להתעלם מפשעי חמאס, למרות הדו״ח שכתבה בנושא הנציגה המיוחדת של האו״ם פאטן. 

חמאס הוא ארגון הטרור שפוגע באופן מכוון בילדים ואזרחים ישראלים ובו בעת מסכן באופן מכוון אזרחים ילדים עזתים, תוך הפיכתם למגנים אנושיים. הכללת ישראל ברשימה היא מעשה נבלה שיחזק רצונם של ארגוני  טרור להפר את המשפט הבינ״ל בצורה צינית, תוך ניצול אוכלוסיה אזרחית כולל ילדים ולפעול מבתי ספר , בתי חולים ומתקנים חיוניים אחרים.

דו״ח המזכ״ל לגבי ישראל והפלסטינים נשען על נתונים לא מאומתים ומעוותים, חלק מתעשיית דוח״ות מעוותים ומוטים של ארגונים כמו OCHA שרק לאחרונה הפחית ביום אחד את מספר ההרוגים של ילדים ונשים במלחמה בעזה בחצי ללא הסבר כלשהו ומסתמך על נתוני משרד הבריאות של חמאס. ישראל תחשוף עיוותים אלה של דוחות אלה  לעולם. לצעד זה תהיינה השלכות על יחסי ישראל עם האו״ם".

גלעד ארדן מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה בנימין נתניהו האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד