כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ההפקרות נמשכת

לאחר הביקורת על התבוללות: הפדרציה מינתה נציג חדש, אך הוא לא שומר שבת

לאחר שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' על ההפקרות בקהילה היהודית במדריד בנושאים כמו כשרות והתבללות, הדיווחים הלחיצו את האחראים, והם הביאו רבנים ועסקנים כדי שיעשו שינוי לפחות למראית עין. השינויים שעשו החמירו את המצב

לאחר הביקורת על התבוללות: הפדרציה מינתה נציג חדש, אך הוא לא שומר שבת
אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר פרסום המכתב של גדולי ישראל נגד הפדרציה היהודית במדריד לפני מספר שבועות, על ההפקרות ששוררת בקהילה היהודית בנושא התבולללות, גורמים בקהילה היהודית עושים ניסיונות נואשים ומצרפים לפדרציה עסקנים שאינם שומרי תורה ומצוות שאמנם יש להם קשר עם רבנים בארץ, אך הם עצמם לא טובים מאלו שמנהלים בפועל את הפדרציה.

גורמים ממערכות הכשרות בצרפת ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים בנחרצות, כי ארגוני הכשרות מצרפת לא יתנו כשרות לפדרציה במדריד ולא ישתפו איתם פעולה, והטענות של גורמים במדריד כי גורמי כשרות מצרפת יתנו כשרות במדריד, שקר גמור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על מנת לנסות להרים חזרה את נושא הכשרות במדריד, החליטו בהנהלת הפדרציה להביא נציג חדש לפדרציה כביכול כדי לעשות שינוי, אך מהמידע שעולה, מתברר כי הנציג המקורב לגורמים שונים בישראל, אינו ירא שמים בלשון המעטה.

גורמים בקהילה הוסיפו כי: "מנסים פה לפזר שמועות וססמאות על הבאת גופי כשרות מצרפת שיתנו השגחה בספרד, אלא שדבר זה אינו מעשי משום שצריך להביא מערך שלם של משגיחים מצרפת, ויש לכך עלויות שאותם הפדרציה לא מוכנה לשלם".

ההפקרות בקהילה היהודית במדריד שבספרד גרמה לזעזוע גדול בעקבות כך שבכירים בקהילה היהודית שמציגים את עצמם כאורתודוקסים, מסייעים בפועל לצעירים ממשפחות אורתודוקסיות לעזוב את ההורים מה שגורם להתבוללות ל"ע.

באחד המקרים נערך אירוע ספורט בקהילה האורתודוקסית, שם המארגנים עשו "על האש" עם בשר טרף, בקהילה לא הכחישו וטענו שזה היה בטעות.

במקרה נוסף, בבית הכנסת האורתודוקסי נערכה בת מצווה לילדה גויה ולא הכחיש, ותירץ את הנושא בכך שההנהלה חשבה שזה יגרום לאמא להתגייר על פי ההלכה.

גורמים בקהילה היהודית אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בית הספר ומנהיגי הקהילה מעודדים התבוללות כדי למצוא חן בעיני ארגונים רפורמיים במדינה, כדי לקבל מהם תרומות ואף מצליחים בכך.

כשרות צרפת מדריד ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד