כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מעצרו הוארך

השיחה למוקד וניטרול החשוד שתקף קצין משטרה • תיעוד

הוארך בשבעה ימים מעצרו של החשוד שניסה אמש לדקור עם מספריים אזרחים וקצין משטרה בירושלים על רקע פלילי. בזכות תושייתו של הקצין שניטרל אותו, נמנע רצח של חפים מפשע

השיחה למוקד וניטרול החשוד שתקף קצין משטרה • תיעוד
ניסיון דקירת השוטר צילום: דוברות המשטרה

אירוע הדקירה בירושלים: אמש (חמישי) מעט אחרי השעה 21:30, התקבלו דיווחים מאזרחים למוקד 100 של המשטרה, לפיהם אדם חשוד חמוש בחפץ חד בידו, רודף אחרי אנשים ברחוב באזור שמואל הנביא בירושלים ואנשים צועקים לעזרה. לפי אחד הדיווחים החשוד ניסה לדקור אשה ולפתוח רכבים. כוחות משטרה הוזעקו למקום, וקצין משטרה זיהה את החשוד ברחוב כשחפץ חד בידו. בשלב זה, החשוד פתח את דלת הניידת ולדקור את הקצין ללא הצלחה.

החשוד החל בריצה שדד אופניים בכוח והתחיל בנסיעה, בעוד הקצין החל במרדף אחריו בסיוע אזרח נוסף בניסיון לעוצרו, בין היתר בנוהל מעצר חשוד שביצע. בשלב מסוים החשוד פתח בריצה והסתער לעבר הקצין עם המספריים בידו והפיל אותו בכוח על הרצפה בניסיון לדקור אותו. הקצין שהיה בסכנת חיים ממשית ומיידית, התעשת מיד וביצע ירי לעבר החשוד שהוביל לנטרולו.

ניסיון דקירת השוטר ונטרולו בירי צילום: דוברות המשטרה

יחד עם שוטרים נוספים שהגיעו למקום, הם השתלטו עליו ועצרו אותו. המספריים שעמם ניסה לדקור אזרחים עוברי אורח ושוטר, נתפסו בזירה. בעקבות המקרה הקצין נפצע באורח קל כשנחבל בראשו ובגבו, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים והוא מאושפז שם גם בשעה זו. החשוד שנעצר, בן 25, נפצע באורח קשה ופונה אף הוא לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

אחת משיחות שהתקבלו אמש למוקד 100 של המשטרה אודות המקרה צילום: דוברות המשטרה

היום הוארך מעצרו של החשוד בבימ״ש ב-7 ימים עד לתאריך 13.6, והחקירה במשטרה נמשכת במטרה למצות עמו את הדין בגין מעשיו החמורים.  לבקשת עורך דינו של החשוד בימ״ש אסר על פרסום שמו. 

בזכות פעילות נחושה ומיידית של הקצין ותושייתו, נמנעה פגיעה בחייו ובחיי חפים מפשע ע״י חשוד מסוכן שאחז חפץ חד וניסה לפגוע במי שהיה בסביבתו, עד שכמעט והצליח לדקור שוטר.

נצ״מ שלומי טובול מת״ח לב הבירה לאחר המקרה אמש. צילום: דוברות המשטרה
ירושלים דקירה דקירת שוטר אירוע דקירה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד