כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
דרש שיתנצל בפני 'אללה'

שפך קפה רותח, חנק, הכה באגרופיו וניסה לעוור את הנוסע החרדי

יו"ר ועד העובדים, בן דודו של הנהג התוקף, נכח בדיון הארכת המעצר בביהמ"ש | "מרשי אמר כי העדיף למות כיהודי ולא לקיים את דרישת הנהג לבקשת סליחה מ'אלהי הניכר' של הנהג", תיאר פרקליטו של הנוסע את האירוע

שפך קפה רותח, חנק, הכה באגרופיו וניסה לעוור את הנוסע החרדי
אוטובוס קווים צילום: בחדרי חרדים

מעצרו של הנהג הערבי שתקף ביום שלישי השבוע באכזריות את הנוסע החרדי סמוך למחלף בר אילן באוטובוס שנסע בקו 139 מביתר לבני ברק הוארך הבוקר (שישי) ביממה נוספת. עורך דינו של הנהג הגיש על כך ערר לבית המשפט המחוזי.

לפי העדויות, הנהג, שנעצר אמש (חמישי), תקף את היהודי באופן קשה והמשיך לתקוף את הפצוע גם כאשר ניסה להיכנס לאמבולנס שהוזעק למקום. הנהג קילל אותו בערבית, דרש ממנו להתנצל בפני 'אללה' ושבר את משקפיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיון הארכת מעצר בבית המשפט נכח יו"ר ועד העובדים של חברת קווים, שהוא במקרה גם בן דודו של הנהג שמואשם בתקיפה חמורה.

"מדובר בנהג אוטובוס שעל פי החשד תקף נוסע באגרופים וסטירות וזאת לאחר שהיה ביניהם איזשהו ויכוח", הסביר הבוקר נציג המשטרה בבית המשפט. "הנוסע ככל הנראה לחץ על הכפתור של העצור שאמור לגרום לנהג לעצור, כאשר בסופו של דבר אף אחד לא ירד בתחנה מה שגרם לנהג להתעצבן, להיכנס לתחנה ולעכב את הנסיעה. על פי החשד הנהג התקרב אל הנוסע בצורה מאיימת, כאשר הנוסע הדף אותו ממנו ואז על פי החשוד החשוד/נהג האוטובוס תקף את אותו נוסע באגרופים".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הפצוע שלח מכתב למשטרת מסובים בבקשה להעמיד לדין את הנהג התוקף. 

במכתב תואר כי התקיפה בוצעה השבוע (שלישי) בקו 139 של חברת 'קווים' מביתר עילית לבני ברק. הנוסע היהודי לחץ על כפתור ה'עצור' בכדי לרדת במחלף מסובים, אולם הנהג לא עצר. היות ולוח האוטובוס הראה על 'עצור' עצר הנהג במחלף בר אילן, אך הנוסע העדיף להמשיך לתחנה אחרת בעקבות הדילוג על התחנה המקורית.

או אז עצר הנהג את האוטובוס והודיע שאינו ממשיך עד שיגידו מי לחץ על פעמון העצור. לאחר זמן, בו הנהג לא ממשיך בנסיעה, הסביר הנוסע היהודי כי לחץ על הכפתור בתחנה הקודמת.

"הנהג החל לצעוק לעבר מרשי, ומרשי אמר לו שיסע. או אז נטל הנהג כוס קפה רותח, התיז אותה לעבר מרשי והחל לקלל אותו בקללות קשות. מרשי, שמבין ערבית, אמר לנהג כי הוא מבין את הקללות. הנהג ניגש למרשי בצורה מאיימת ואמר לו במבט רצחני שהוא לא יעזוב את שמרשי יבקש סליחה מ'אללה'. מרשי ענה לו שהוא יהודי ואינו מתכוון לבקש סליחה".

בשלב הזה נצמד נהג האוטובוס לנוסע ואיים עליו בידיו. הנוסע ניסה להדוף את הנהג, והנהג התחיל לחבוט בו באגרופים. "הנהג שבר את משקפיו של מרשי והחל לנסות לחנוק אותו תוך שהוא שולח אצבעות לעבר עיניו ומנסה לעוור אותו. מרשי נאבק בנהג במשך זמן רב, תוך שאזרחים מזעיקים משטרה ואמבולנס למקום".

הנהג מכה את הנוסע החרדי צילום: באדיבות המצלם

גם כאשר התפנה הפצוע היהודי לאמבולנס שהגיע ניסה הנהג להיכנס לאמבולנס ולהמשיך לפגוע בו, תוך שאנשי צוות מד"א מונעים זאת ממנו. הפצוע פונה לבית החולים והגיש תלונה במשטרה באותו הלילה.

"מרשי תיאר בפני שהוא חש שאלו רגע חייו האחרונים, ושהנהג גמר אומר לרצחו", מתאר עו"ד בלייכר במכתב. "מרשי אמר כי העדיף למות כיהודי ולא לקיים את דרישת הנהג לבקשת סליחה מ'אלהי הניכר' של הנהג. מדובר באירוע אנטישמי מובהק של נהג אוטובוס אנטישמי, אשר מופקד על חייהם של אזרחים ישראלים ויהודים רבים. האירוע חייב להיות מטופל בכל החומרה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את הנוסע היהודי כנפגע עבירה מסר: "מדובר במקרה מחריד בו נהג אוטובוס, אשר חיי אזרחים רבים מופקדים בידיו יום יום, מתעצבן ומיד משתמש במוטבים אנטישמים: מכריח את היהודי להגיד סליחה מ"אללה", מכה אותו מכות רצח של ממש, מנסה לעקר את עיניו באצבעות וחונק אותו מספר פעמים. האירוע חייב להדליק נורה אדומה לגבי זהות הנהגים שעובדים בתחבורה הציבורית. מדובר בנהג המהווה סכנה ביטחונית מיידית לאוכלוסייה היהודית".

חברת "קווים" הגיבה לתקרית המזעזעת והודיעה כי תזמן את הנהג האלים לשימוע לפני פיטורים. "החברה רואה את המקרה בחומרה רבה מאוד ומוקיעה מקרי אלימות יהיו הנסיבות אשר יהיו. הנהג המעורב יזומן לשימוע לפני פיטורים בנסיבות חמורות", נמסר מהחברה.

תקיפה אלימה חברת קווים הארכת מעצר עו"ד חיים בלייכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד