כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בטקס מרגש

בנו של תמיר אביחי הי"ד הכניס ספר תורה על שמו

בטקס בישוב קריית נטפים, הוכנס ספר תורה לזכרו של תמיר אביחי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה. ספר התורה הוכנס על ידי בנו אדיר, בן ה-12. יוסי דגן: "תמיר היה מאיר פנים ושמח אין מתאים יותר מהכנסת ספר תורה לזכרו"

בנו של תמיר אביחי הי"ד הכניס ספר תורה על שמו
הכנסת ספר התורה צילום: רועי חדי

טקס מרגש התקיים בקרית נטפים, שם הכניסו בני משפחתו של תמיר אביחי הי"ד, שנרצח בפיגוע טרור, ספר תורה חדש לבית הכנסת "ריח הלבנון" בישוב. הטקס התקיים בנוכחות כ 400 משתתפים בהם בני המשפחה המורחבת, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וקהל רב. כתיבת ספר התורה מומנה באמצעות מבצע גיוס כספים של המשפחה ובסיוע המועצה האזורית שומרון. 

תמיר אביחי הי"ד נרצח בפיגוע הדקירה המשולב באזור התעשייה באריאל לפני כשנה וחצי. הוא הותיר אחריו 6 ילדים. במהלך הפיגוע המחבל הגיע הבוקר לעבודתו כרגיל, ובכניסה דקר מאבטח ופצע אותו. לאחר מכן רץ לתחנת דלק סמוכה, ודקר למוות שני אזרחים.

"תמיר תמיד היה מלא שמחת חיים", אמר חננאל אחיו. "אדם שמאיר פנים לכולם. כולו היה טוב ותמיד היה מחפש לעזור לאנשים אחרים. איש חסד ברמ"ח אבריו. תמיד כשהיו פוגשים אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. בכל שנה לפני סוכות תמיר היה מברר למי חסר ארבעת המינים והיה דואג לו שגם הוא יוכל לקיים את המצווה. לכן החלטתי חודש לאחר הפיגוע להנציח את זיכרו בצורה הכי משובחת שיכולה להיות - כתיבת ספר תורה - שזו ההנצחה המתאימה והמעולה ביותר עבור נישמתו של אחי הבכור."

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "אנחנו מחבקים את כל משפחת אביחי וגאים להנציח את זכרו בהכנסת ספר התורה הזה, תמיר היה אדם מאיר פנים שכולו מלא בטוב וברצון לעזור לאנשים אחרים. איש חסד ואדם ציוני בכל רמ"ח איבריו. תמיד כשהיינו נפגשים הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. אין מתאים יותר מלהנציח אותו בהכנסת ספר תורה, בשמחה ובריקודים כפי שהוא ידע לשמח את כולם"

יו"ר הישוב אבי ברוך אמר על הכנסת ספר התורה: "אנחנו מאוד גאים להכניס ספר תורה לזכרו של הקדוש תמיר אביחי, זו זכות גדולה בשבילנו. הוא היה איש של חסד נסתר, שזו דרכה של תורה. והכי מתאים זה להנציח את שמו בספר תורה".

פיגוע דקירה הכנסת ספר תורה יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד