כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שפה אלימה

בגרמניה מוחים על שלילת זכותה של ישראל להתקיים

מנהלי מוזיאוני שואה בגרמניה נגד ראשי האוניברסיטאות והמחאות בקמפוסים: הן מחיות סטריאוטיפים אנטישמיים ישנים

בגרמניה מוחים על שלילת זכותה של ישראל להתקיים
מפגינים אנטישמיים בברלין צילום: צילום מסך

שורה של מנהלי מוזיאוני שואה והנצחה בגרמניה יוצאים נגד אוזלת היד של ראשי האוניברסיטאות במדינה, מול המחאה הפרו פלסטינית בקמפוסים ומכנים אותה: ״התנהגות אגרסיבית ואנטי דמוקרטית, החייאה של סטריאוטיפים אנטישמיים ישנים״.

בין החותמים על המכתב הגלוי: דבורה הרטמן מנהלת בית ועידת ואנזה, אווה נאומארקר מנהל האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו במרכז ברלין, ד״ר אנדריאה ריגל מנהלת ״הטופוגרפיה של הטרור״ המתעד את פשעי הנאצים.

מנהלי המוזיאונים כותבים: ״הכיבוש הנוכחי של אוניברסיטאות בגרמניה במחאה נגד המלחמה בעזה, מספק במה לקולות אנטי-ציוניים, אנטי-ישראליים ואנטישמיים רדיקליים.

בשימוש במשולש האדום שבו משתמש חמאס, הסיסמא 'מהנהר עד הים׳ השוללת את זכותה של ישראל להתקיים, בסיסמאות כמו ׳בחזרה ל-1948׳ או ׳ציונות היא פשע׳ נוצרות אנלוגיות היסטוריות שקריות וקמים לתחייה סטריאוטיפים אנטישמיים ישנים.

ההצהרה "ההתנגדות מוצדקת", מצדיקה את מתקפת הטרור האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר כפעולה צבאית לגיטימית. הקריאה לאלימות נגד מוסדות ויחידים ישראלים ויהודיים בגרמניה: 'מברלין לעזה, יאללה אינתיפאדה' היא שפה אלימה, והקריאה לחרם אקדמי על ישראל היא התקפה על עקרונות הדיון הדמוקרטי והחינוך הפוליטי-היסטורי״.

בקריאות לאלימות נגד מוסדות וישראלים ויהודים בגרמניה: נשמעו הקריאות "כשעזה בוערת ברלין בוערת".

מנהלי המוזיאונים מדגישים כי אינם מושפעים מהקריאות הנ״ל: ״אנחנו עובדים עם מוסדות ואנשים בישראל: עם אנדרטאות, ניצולי שואה וקרוביהם; עם אוניברסיטאות וחוקרים; עם מוזיאונים ואמנים; עם ארגוני החברה האזרחית. ונמשיך לטפח ולהעצים את היחסים האקדמיים והתרבותיים עם ישראל.

אוניברסיטאות ומוסדות חינוך צריכים להיות מקומות לדיון פתוח ודמוקרטי. המפגינים דורשים להכרה ברצח עם ישראלי לכאורה כתנאי מוקדם לשיחות עם מנהיגי האוניברסיטאות. זה מדגים בבירור אידיאולוגיה אנטי-ישראלית שמסרבת להעריך את המצב הנוכחי בביקורתיות״.

מנהלי המוזיאונים יוצאים נגד ראשי האוניברסיטאות על כך שהם מגינים על זכות הסטודנטים (הפרו פלסטיניים) "לכבוש שטחים באוניברסיטה", ואולם לא דאגו לסטודנטים אחרים שמרגישים מפוחדים ומאוימים מההפגנות. 

״אנו רואים בביקורת את המסר שמעבירים גורמים אחראיים להתמודדות עם 'מחנות המחאה' האגרסיביים הללו. לא רק סטודנטים יהודים או ישראלים מאוימים. מחאות אלו מכוונות למדע ולחינוך בכללותו ויש להם חלק בהפחדה והדרה של שותפים פוטנציאליים לדיאלוג, מה שגם מונע דיאלוג והבנה״.

גרמניה אנטישמיות חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד