כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
במעורבות ישראלית

חוק נגד אנטישמיות בארה״ב ורכישת אג״ח ישראלי במיליארדים

במעורבות ראש מועצת בנימין: חוק נגד אנטישמיות בארה״ב ורכישת אג״ח ישראלי במיליארדים. צוות ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ קידם בחודשים האחרונים עם חברי קונגרס ועם בכירים במדינת לואיזיאנה בארה"ב חוק נגד אנטישמיות. החוק אושר השבוע בביקורו שם

חוק נגד אנטישמיות בארה״ב ורכישת אג״ח ישראלי במיליארדים
מועצת בנימין צילום: באדיבות המצלם

השבוע ביקר ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ בניו יורק ובוושינגטון במטרה להאבק ביוזמת הממשל האמריקני שמקדם תכנית להקמת מדינה פלסטינית.

בחודשים האחרונים עומד צוותו של גנץ בקשר עם חבר הקונגרס מייקל בייהאם חבר בית הנבחרים של לואיזיאנה, ועם הצוות הבכיר של מושל מדינת לואזיאנה במטרה לקדם חוק במדינה האוסר גילויי אנטישמיות ובצידו עונשים על ארגונים ויחידים שמתבטאים או פועלים באופן אנטישמי נגד יהודים. השבוע ביקר גנץ עם צוותו במדינת לואזיאניה לפיתוח קשרי מסחר וכלכלה, ושם התקבלו כאורחי כבוד ובמעמד משותף עבר החוק ונכנס לספר החוקים של המדינה.

החוק אוסר גילוי אנטישמיות כנגד יהודים וכך גם נגד ישראל בהקשר הזה. מוסדות חינוך אוניברסיטאות וארגונים יעמדו בפני שלילת תקציבים ציבוריים אם ימצאו ככאלה שנוקטים עמדה שיש בה אנטישמיות, וכן אזרחים פרטיים יהיו נתונים לעיצומים כספיים ואף לעונשי מאסר. את התהליך קידם גנץ עם היועצת לקשרי ממשל רותי ליברמן ועם מנהלת דסק חו"ל של מועצת בנימין אליענה פסנטין. 

גנץ הודה לאנשי המדינה בארה"ב על חקיקת החוק ההיסטורי ותמיכתם בפיתוח ההתיישבות ביו"ש ואמר "באנו לכאן לקדם איתכם קשרי מסחר ופיתוח כלכלי בהמשך לקשר המשותף שלנו. אנחנו מברכים על הקשר הזה שמבוסס על הערכים המשותפים לעם היהודי ולעם האמריקני. העמידה הערכית שלכם לצידנו ולצד האמת היא כר פורה לשיתוף פעולה מבורך. ראינו זאת בחוק שהשלמתם היום באמצעותו אתם אומרים בקול ברור כי אתם ניצבים לצד הצדק הצודק ולצידו של עם וארץ התנ"ך".

המשלחת של בנימין במדינת לואיזיאנה עסקה בנוסף בהקמת שיתוף פעולה מסחרי בין המדינה לבין בנימין. לאחרונה נוצר קשר הדוק בין הצדדים והם מקדמים שיתופי פעולה מסחריים בין עסקים בבנימין שמציעים שירות והשקעות למדינה האמריקנית. במסגרת הביקור הכלכלי, מזכירת המדינה ננסי לנדרי ולשכת מושל לואיזיאנה אירחו את גנץ ואנשי מועצת בנימין לישיבה חגיגית, בה הכריזו על רכישת אג"ח ישראלי בשווי של 10 מיליארד דולר. באירוע המיוחד נחכו גם כעשרים חברי הקהילה העסקית במדינה, בהם סנאטור לשעבר, סגן נשיא מועדון הפוטבול של ניו אורלינס, בעל הנמלים במדינה.

בפגישה של גנץ עם שר האוצר של לואיזיאנה ד"ר ג'ון פלמינג, הודיע פלמינג על כוונה להקמת אירוע שנתי של עסקים ויזמים ממדינתו ומההתיישבות ביהודה, שומרון ובנימין למען פיתוח כלכלי משותף. לאחרונה חתמו במדינת לואיזיאנה על פיתוחים חדשניים של חברת EPR שפועלת ביישוב עלי שבבנימין, והשניים ערכו סיור במתקני כיבוי האש בהן התקינו את המערכות תוצרת בנימין.

מועצת בנימין ישראל גנץ ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד