כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
200 מטר מהגבול

גילויים חדשים על חדירת המחבלים בגבול עזה

גילויים חדשים על חדירת חוליית המחבלים למרחב המכשול בדרום רצועת עזה, חושפים את הכשל של אוגדת עזה שאפשר את הגעת המחבלים למרחב שמוגדר שטח ישראל

גילויים חדשים על חדירת המחבלים בגבול עזה
לוחמים בגבול עזה צילום: Erik Marmor/Flash90

פיר המנהרה שדרכו הגיעו אתמול המחבלים עד 200 מטר מהגבול, הוא פיר שמחובר למנהרה שמוכרת לישראל כבר 10 שנים, מאז מבצע צוק איתן.

המנהרה, שהגיעה קרוב לשטחנו, לא טופלה מתחילת המלחמה, למרות שבמהלך כל 8 החודשים האחרונים צה״ל פועל ב״אזור החיץ״, הרצועה שרוחבה מאות מטרים עד קילומטר, לאורך כל גבול הרצועה, ושם צה״ל מטפל בתשתיות מעל ומתחת לקרקע ומשמיד מנהרות התקרבות כאלה בדיוק, כך דיווח דורון קדוש בגלי צה״ל.

על פי הדיווח, צה״ל לא חקר באופן מעמיק את תוואי המנהרה, ולא פעל להשמיד את ההסתעפויות שלה שמתקרבות לגדר - וכך הצליחה חוליית המחבלים להשתמש באותה מנהרה כדי להגיע עד 200 מטר מהגבול.

כשהמחבלים הגיעו לגדר הראשונה, גדר ״הוברס״ הישנה, הם עברו דרך פתח בגדר שנותר פרוץ.

מדובר בפתח בגדר שנועד לתנועה של כוחות צה״ל, שנשאר פתוח, וכך המחבלים מצאו פרצה קלה להתקרב באמצעותה לשטח ישראל - מבלי שהיו צריכים אפילו לחתוך את הגדר או לטפס מעליה. אם הפתח היה סגור - הדבר היה לכל הפחות מעכב את החוליה מלחדור לישראל, וגם מאפשר להבין את מיקומה המדויק.

גורמים ביטחוניים מותחים ביקורת קשה על אוגדת עזה, ואומרים כי מדובר באירוע שאפשר היה למנוע - גם באמצעות טיפול מוקדם יותר במנהרת ההתקרבות שמוכרת מאז 2014, וגם בהקפדה על סגירת פתחים בגדר.

מדובר צה״ל נמסר כי האירוע מתוחקר, ולא נמסרה התייחסות ישירה לפרטים.

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד