כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"הערכה רבה"

יו"ר הכנסת בירך: הפרלמנט הצ'כי ציין את יום ירושלים

הפרלמנט הצ'כי ציין את יום ירושלים. יו"ר הכנסת בירך: "אין עיתוי מתאים יותר וצודק יותר להעברת שגרירות צ'כיה במלואה לירושלים"

יו"ר הכנסת בירך: הפרלמנט הצ'כי ציין את יום ירושלים
מצעד הדגלים - יום ירושלים תשפ"ד צילום: Jamal Awad/Flash90

הפרלמנט הצ'כי קיים היום (חמישי) טקס מיוחד לציון יום ירושלים, במהלכו הוקרנה ברכה מיוחדת מיושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, בה אמר: "אנו רואים בהערכה רבה ובכבוד את התמיכה החד משמעית והמתמשכת של צ'כיה כלפי מדינת ישראל. פעם אחר פעם הבהרתם את עמדתכם המוסרית לצד מדינת ישראל ונגד ארגוני הטרור מהרגעים הראשונים של פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ועד עתה. אין עיתוי מתאים יותר וצודק יותר לשלוח מסר לאותם גורמים רדיקליים ולכל ארגוני הטרור ולכל העולם – באמצעות העברת שגרירות צ'כיה במלואה לירושלים".

במהלך האירוע נשא יו"ר קבוצת הידידות הבין פרלמנטרית ישראל-צ'כיה, ח"כ יונתן מישרקי, נאום בבית הנבחרים: "בעוד פרלמנטים שונים ברחבי העולם עסוקים בדיונים המטילים ספק בזכותה של ישראל להגן על עצמה אל מול ארגוני טרור אכזריים, כאן בצ׳כיה התכנסנו כדי לציין את יום איחודה של בירתו הנצחית של העם היהודי - ירושלים הקדושה. אני מבקש להודות לכם על ההתייצבות לצד ישראל לאורך השנים. אתם ידידי אמת לעולם לא נשכח את תמיכתם". ח"כ מישרקי הוסיף: "בזמן שאנו ניצבים כאן, מאה עשרים וארבעה מאחינו ואחיותינו עדיין שבויים בעזה בידי חמאס וארגוני טרור נאלחים. אני קורא מעל במה זו לשחרורם המיידי וללא תנאים של כל החטופים".

חבר הפרלמנט הצ׳כי מילוסלב יאנוליק אמר בטקס כי אסור שהקהילה הבינלאומית תעניק פרס לטרור באמצעות הכרה במדינה פלסטינית. כמו כן קרא להעברת שגרירות צ׳כיה לירושלים בהקדם האפשרי.

ח"כ מישרקי וחברי קבוצת הידידות ישראל-צ'כיה, הח"כים מיכאל ביטון, אתי עטיה ורון כץ, נועדו עם יושבת ראש בית הנבחרים, מרקטה פקארובה אדמובה, נשיא הסנאט, מילוש ויסטרצ'יל, ונועדו עם חברי ועדות החוץ והביטחון של הפרלמנט הצ'כי.   

צ'כיה נחשבת לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל באירופה. הפרלמנט הצ'כי מקפיד להביע את תמיכתו בישראל. נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושבי ראש הסנאט ובית הנבחרים ושר החוץ הצ'כי קיימו בישראל ביקורי הזדהות לאחר ה-7 באוקטובר. שר החוץ יאן ליפבסקי היה המנהיג הזר הראשון שקיים ביקור הזדהות בארץ שלושה ימים לאחר מתקפת הטרור.

יום ירושלים צ'כיה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד