כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ניסיון החדירה מרפיח

פרטים חדשים על התקרית החריגה בה נפל רס"ב זייד מזאריב

תצפיתניות זיהו את התנועה החשודה, והקפיצו כוחות מגדוד הסיור הבדואי. רס"ב זייד מזאריב נפל בקרב

פרטים חדשים על התקרית החריגה בה נפל רס"ב זייד מזאריב
חיילים בלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

רס"ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, נפל בקרב עם המחבלים שניסו לחדור לפנות בוקר לעוטף משטח רצועת עזה. במהלך התקרית חיסלו כוחות צה"ל שלושה מחבלים. 

בשעה 04:20 לפנות בוקר זיהו תצפיתניות תנועה חשודה בין כרם שלום לחולית. בעקבות הזיהוי כוחות מגדוד הסיור הבדואי הוקפצו למקום.

כארבעים דקות לאחר הזיהוי ירו המחבלים לעבר הכוח ירי נשק קל ו-RPG. האירוע החריג התרחש במרחק 400 מטרים מגדר המערכת בשטח הרצועה. בצה"ל מתחקרים את ניסיון החדירה. 

אמיר מזאריב, שכן וקרוב של זייד, שנפל בהגנה על יישובי העוטף מהחדירה, אמר ל"כאן רשת ב'": "זייד מגיל צעיר רצה להתגייס לצה"ל. הוא הצטרף למערך הגששים, והגן בגופו על אחרים".

אמיר הוסיף וסיפר עליו כי הוא "מנע מחיילים להיקלע למלכודת. תמיד חתר למגע. הוא דאג תמיד להורים והילדים שלו. אמא שלו הייתה מודאגת מאוד כשהיה מנותק ולא ענה לטלפון".

עאטף גריפאת, ראש המועצה המקומית בית זרזיר ,ספד לגשש שנהרג: "איבדנו לוחם גיבור ונועז, ששילם בחייו על הגנת המדינה. הוא שירת בקבע, אהב את השירות ומילא את תפקידו בדרך הכי מקצועית ונאמנה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים יתומים. זה יום עצוב וקשה לכל תושבי בית זרזיר".

בדואים מלחמת חרבות ברזל חלל צה"ל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד