כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
יום השנה לחומייני

מפגש פסגה באיראן: חכם יהודי, חבר פרלמנט ונציגי נטורי קרתא נגד ישראל 

אתמול התקיימה פגישה בין חכם יונס חמאמי מראשי הקהילה היהודית באיראן, עם בכירים במשטר האיראני. במפגש השתתפו נציגי נטורי קרתא. חבר הפרלמנט היהודי. כולם יחד טענו "אין לקשור את הפשעים שביצע המשטר הישראלי ליהודים ולדת"

מפגש פסגה באיראן: חכם יהודי, חבר פרלמנט ונציגי נטורי קרתא נגד ישראל 
חכם חמאמי, נציג היהודים בפרלמנט הומיון שמח, נציגי נטורי קרתא, בטקס בטהראן לזכרו של חומייני צילום: באדיבות המצלם

חכם יונס חמאמי לאלה זאר, מראשי הקהילה היהודית באיראן, נפגש ב-3 ביוני עם בכירי המשטר האיראני, יחד עם מספר נציגי נטורי קרתא, ועם נציג היהודים בפרלמנט האיראני הומיון שמח. הנציגים טענו כי "אין לקשור את הפשעים שביצע המשטר הישראלי ליהודים ולדת". מפגש הפסגה התקיימה בטקס לציון מותו של מנהיגה העליון הראשון של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, האייתוללה חומייני.

ישראל דוד וויס, דובר "היהודים האנטי-ציוניים באמריקה", הדגיש בפגישה שנערכה בטהראן, כי הם מודים לרפובליקה האסלאמית של איראן ו'למרכז לדיאלוג דתי' על ההבנה כי ישנם הבדלים עצומים "בין הדת היהודית לפעולות המשטר הציוני".

הוא הודה "למאמצי הרפובליקה האסלאמית של איראן לממש את זכויותיהם של המוסלמים הפלסטינים ולהאיר את דעת הקהל בעולם על פניהם האמיתיים של הציונים" והדגיש כי "היהודים משתתפים בצערם של המוסלמים הפלסטינים".

בפגישה השתתף גם חכם חמאמי, מנהיג בקהילה היהודית באיראן, שהתייחס לדבריו של ישראל דוד, והדגיש כי הקהילה היהודית של איראן היא דוגמה מובהקת לאמפתיה ואחווה בין שתי הדתות.

ארש עבאי, חוקר דת באיראן, ציטט את דבריו של האימאם חומייני שמת לפני שנים רבות על הפרדת היהדות והציונות, הוא הדגיש את "ההבנה העמוקה של המנהיג המנוח של הרפובליקה האסלאמית של איראן" וקבע כי "הנוכחות הנלהבת של יהודי איראן באירועים אנטי-ציוניים מראה את עומק ההתנגדות של הדת היהודית לציונות".

ישראל וויס אמר לתקשורת האיראנית: "לא ראיתי שום גישה אנטי-יהודית מצד ראיסי. קיימנו פגישות שונות עם השהיד ראיסי והשהיד שר החוץ אמיר עבדאללהיאן בניו יורק, לאחר תאונת המסוק שלהם, חשנו חובה להגיע לאיראן ולהביע את תנחומינו".

 
איראן רוחאללה חומייני נטורי קרתא הומיון שמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד