כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
כל קול קובע

תמיכת הקהילות במועמד החרדי: "נושאים הרי גורל"

הקהילות היהודיות ברחבי בלגיה קוראות להצביע בבחירות הקרובות לחבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך. הקהילה החרדית באנטוורפן יצאה בקמפיין נרחב: "הבחירות חשובות לנו כיהודים בפרט כאשר על הפרק עומדים נושאים הרי גורל. חופש הדת, החינוך היהודי וברית מילה בפרט" נכתב בקמפיין הבחירות

תמיכת הקהילות במועמד החרדי: "נושאים הרי גורל"
מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצלם

אזרחי בלגיה יוצאים לבחירות שיקבעו מי ייצג אותם בפרלמנט. הקהילות היהודיות פועלות במרץ לוודא שחבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך ייבחר שוב, לאחר שהוא מכהן בפרלמנט בחמש השנים האחרונות. החוק בבלגיה קובע שכולם חייבים להצביע, מי שלא מצביע מקבל קנס של 150 יורו.

באדיבות המצלםמיכאל פרייליך עם מנהיגי ועסקני הקהילות היהודיות בבלגיה ועם ראש העיר ויו"ר המפלגהצילום: באדיבות המצלם

פרייליך הוא מספר 10 במפלגת NVA השמרנית, ומצוין בטופס הבחירות במספר 5.

 הבחירות תתקיימנה ביום ראשון והקלפיות יפתחו בשעה 8 בבוקר עד 16:00 בצהריים. למפלגה יש כרגע 25 מושבים בפרלמנט, והחשש הוא שהמפלגה תפסיד מושבים ולכן כל קול קובע.

באדיבות המצלםקול קורא ביידיש על חשיבות ההצבעהצילום: באדיבות המצלם

קמפיין הבחירות של הקהילה היהודית נכתב בשפות הולנדית, אנגלית, יידיש ועברית. כדי לוודא שכל אחד יבין עד כמה המערכה חשובה.

"הבחירות הם מאוד חשובות לנו כיהודים בפרט כאשר על הפרק עומדים נושאים הרי גורל לעתיד היכולת שלנו להתגורר בבלגיה בפרט. לא פחות ולא יותר. הנושא המרכזי העומד על הפרק לנו הוא חופש הדת בכלל והחינוך היהודי וברית מילה בפרט. מאבק באנטישמיות על שלל צורותיה - כמו האשמת ארץ ישראל והיהודים בכל צרות העולם".

העשייה של פרייליך בשנים האחרונות צילום: באדיבות המצלם

עוד הוסבר בקמפיין: "זה גם לא סוד שגם בתוך מפלגת ה-NVA ישנם קולות שונים, היא תנועה רחבה ודמוקרטית ולא עשויה מעור אחד, אולם בחסדי שמיים רוב בעלי הדעה והנהלת המפלגה תחת שרביטו של היו"ר בארט דה וובר, בהשפעת ידידנו ר' זאבי פרייליך ונוספים, הקו הרשמי של המפלגה מאוד בעדנו והם תמיד קשובים לפתרונות. חייבים לשמר כח זה. ואסור לראות בהחלשת כוחם במסגרת מאבקי ההשפעה בתוך המפלגה. זה שעת מבחן האם אנו יודעים להכיר טובה לאותם מועמדים הטורחים הרבה מאוד עבורנו. אם היהודים כעת לא יכירו לו טובה ולא יתאמצו בשבילו אנו יכולים לצאת מזה מאוד ניזוקים".

קמפיין הקהילה החרדית צילום: באדיבות המצלם

בקהילות מתריעים לא להצביע למפלגות אחרות כמו VLD הנלחמת בריש גליה בדת: "המפלגה יוזמת דיונים להתערב בברית מילה, מדברת גלויות בבוז ובפטרונות נגד החינוך שלנו, מבקשת להטיל סנקציות וחרם על ישראל, היא המפלגה הגרועה ביותר בשבילנו ואיננה יכולה בשום אופן לקבל את קולותנו, גם אם היא מציבה מועמד יהודי נחמד ובעל זכויות ברשימתה (הניצב במקום לא ריאלי לחלוטין) המלגה הזאת נוהרת אחרי כל אופנה פרוגרסיבית הזוייה, כמו המתות חסד".

באדיבות המצלםהקריאה ביידיש להצביע לפרייליךצילום: באדיבות המצלם

בקהילה היהודית אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "חברי מפלגת NVA קשובים ועוזרים באופן אישי להמון בעלי עסקים ומשדרים אמפתיה רבה ליהודים. והם בעד הורדת מיסים ורגולציה. הם גם תומכים בישראל יותר מכל שאר המפלגות, בפרט בתקופה נוראית זו שראש ממשלת בלגיה ממפלגת VLD מסית נגד ישראל וקורא להטיל סנקציות על ישראל וגורם לאנטישמיות וסכנה ביטחונית עצומה לכולנו. אין אף מפלגה התומכת בעקביות בישראל בגלוי ובלי להתקפל חוץ מה-NVA. ומגיע לפרייליך על זה הוקרה אדירה מכולנו".

בקהילה ההתייחסו גם לחוקי השחיטה שאסרו שחיטה כשרה: "לצערנו כל המפלגות תמכו בהחלטה הזו, לא היה מתנגד אחד, המחוז הראשון שזה נאסר היה בוולונייה ומשם לא יכלו לעצור את זה בשאר חלקי בלגיה, וגם במחוז בריסל החוקק יעבור. אולי אם בזמנו היה חבר פרלמנט יהודי אורתודוקסי במקום השפעה במפלגה היו מצליחים להגיע לפתרון. עדיין בשר אפשר לייבא. חינוך וביטחון וברית מילה לא!! ואת זה ניתן וחייבים להציל".

אנטוורפן בחירות בלגיה מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד