כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"חוסר אמון"

קצין בכיר בביקורת קשה על התנהלות צה"ל בעזה

אל"מ (מיל') חזי נחמה, מפקד קורס קציני מילואים, הביע ביקורת נוקבת על דרך ניהול המלחמה: "הכיוונים שבהם צה"ל הולך לא יביאו ניצחון. הצגנו את הדברים לרמטכ"ל, כלום לא השתנה"

קצין בכיר בביקורת קשה על התנהלות צה"ל בעזה
פעילות הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה במיל' חזי נחמה שמפקד על מגמת קורס קציני המילואים בצה"ל, הביע בריאיון ליוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות" ביקורת נוקבת על התנהלות צה"ל במלחמה. 

נחמה אמר: "הכיוונים שבהם צה"ל הולך לא יביאו אותנו לניצחון. צה"ל מבצע התקפות ללא שמירה על רציפות, המשכיות וריכוז מאמץ. צה"ל לא מטהר את המרחב שבו הוא פועל ויוצא מהשטח די מהר, מה שמאפשר לאויב לחזור ליכולות לחימה שמאתגרות את צה"ל בפעם הבאה שהוא חוזר לאותן נקודות".

נחמה טען כי ישנן בעיות רבות במבצע ברפיח: "המצב של הלחימה ברפיח, שכלפי חוץ משווקת כהצלחה בלתי רגילה, משקף את הנתק בצה"ל בצורה הטובה ביותר. לקח לנו זמן רב מדי עד שהתקבלה פקודת ההתקפה, יצאנו לתקוף עם אוגדה אחת במקום עם שתי אוגדות כמו שתכננו, הכוחות בשטח מתלוננים על חוסרים באמצעים ובתחמושת, חוסר בהירות בהגדרת המשימות ועל כך שמרגע שהם נפרסו על ציר פילדלפי הם מבצעים על בסיסו הגנה מבלי לייצר התקפות לעבר מרכז רפיח". 

נחמה הוסיף: "הכוחות בשטח טוענים כי לא פעם קרה שהרמה הממונה עצרה אותם תוך כדי התקפה למספר שעות כאשר קיימת חוסר בהירות לגבי אופן ותזמון המשך הלחימה. הם טוענים שכך לא נוכל לפגוע באופן משמעותי בגדודי חמאס שנותרו ברפיח".

 עוד המשיך: "כל זה לא משוקף לרמה המט"כלית, וממנה לציבור ולמקבלי ההחלטות. אין ספק שקיים נתק וחוסר אמון בין דרגי השטח לרמה המטכ"לית, וחובה על צה"ל לתת לזה מענה".

נחמה ציין כי הציג את הביקורת שלו בפני הרמטכ"ל - אך דבר לא השתנה: "הצגנו את הדברים לפני ארבעה חודשים למפקד זרוע היבשה ולרמטכ"ל אך דבר לא השתנה, נקבעו לנו פגישות נוספות בחודשיים האחרונים עם הרמטכ"ל, אך הן כולן נקבעו ונדחו מעל שלוש פעמים". 

"לצערנו הרב, נכון לעכשיו אין לנו ברירה ובקרוב נצא בצעדים נוספים כדי להביא אלטרנטיבה לאופן הלחימה של צה"ל היום. אנחנו בשר מבשרו של צה"ל, המדינה חשובה לנו, אבל אין לנו את הפריבילגיה לשבת ולשתוק כאשר המצב כה חמור", אמר.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד