כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"נס קטן"

רה"מ סלובקיה דיבר מאז ניסיון ההתנקשות, ותקף את האופוזיציה 

רוברט פיצו המחלים מפציעתו הקשה אמר כי הוא מקווה לחזור לעבודה בשבועות הקרובים. הוא האשים את האופוזיציה במדינה ביצירת האווירה שהובילה לניסיון ההתנקשות. במפלגות האופוזיציה זעמו והכחישו כל קשר פוליטי

רה"מ סלובקיה דיבר מאז ניסיון ההתנקשות, ותקף את האופוזיציה 
רגע ההתנקשות בסלובקיה צילום: מתוך התיעוד

ראש ממשלת סלובקיה, רוברט פיצו, הופיע בפעם הראשונה מאז נורה ונפצע אנושות לפני שלושה שבועות, בהודעה מצולמת בה האשים את האופוזיציה במדינה, כשהוא מייחס לה את ניסיון ההתנקשות בו שנעשה לטענתו ממניעים פוליטיים.

בנאום התייחס ראש הממשלה לתהליך החלמתו ואמר כי זה יהיה "נס קטן", אם יוכל לחזור לעבודה בעוד פרק זמן של מספר שבועות.

פיצו, כזכור, נורה מספר פעמים מטווח קצר ב-15 במאי בהנדלובה שבמרכז סלובקיה, במהלך מפגש עם תומכים לאחר סיום ישיבת ממשלה שהתקיימה במקום. הוא נזקק למספר ניתוחים וטיפולים כירורגיים בטרם שוחרר מבית החולים כעבור שבועיים, והועבר אל בביתו שבבירה ברטיסלבה שם הוא מתאושש.

בדברי פנייתו לאומה אמר פיצו כי ניסיון ההתנקשות פצע אותו קשות. הוא ציין כי הוא מקבל טיפול חיצוני ואמר כי הוא מקווה לחזור לעבודה בהדרגה עד סוף יוני או תחילת יולי - "אם הכל ילך כמתוכנן".

לאחר מכן האשים ראש הממשלה ואמר כי "פעיל של האופוזיציה הסלובקית" ניסה להתנקש בחייו בשל דעותיו הפוליטיות. הוא תיאר את היורה כ"שליח של רוע ושנאה פוליטית", והוסיף כי אין לו "שום סיבה להאמין שזו הייתה תקיפה של משוגע בודד". במפלגות האופוזיציה הכחישו כל רעיון של קשר לירי. 

פיצו, הנחשב לפופוליסט תוקפני שהפך לראש ממשלה באוקטובר לאחר ניצחון דחוק בבחירות לפרלמנט, דיבר רגע לפני כניסתו לתוקף של איסור הנאומים והקמפיינים לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שיתקיימו בסלובקיה בסוף השבוע. לטענתו, דעותיו הפוליטיות, ובהן התנגדותו לסיוע צבאי לאוקראינה, הפכו אותו למטרה, כאשר מתנגדיו האשימו את ממשלתו בכרסום בדמוקרטיה. "זו אולי תאוריה אכזרית, אבל הזכות להביע דעה שונה, חדלה מלהתקיים באיחוד האירופי", הוסיף.

פיצו התייחס לחשוד בירי שנעצר מיד לאחר פעולת ההתנקשות והואשם בניסיון לרצח בכוונה תחילה, ואמר כי באופן אישי הוא לא מתכוון לנקוט בצעדים משפטיים נגד היורה או לדרוש ממנו פיצויים. "זו הזדמנות שלי לעשות את הצעד הראשון ולסלוח", אמר פיצו והוסיף: "אני לא מרגיש שנאה כלפי האדם שירה בי".

בדבריו התבטא ראש הממשלה הסלובקי נגד יריביו הפוליטיים, וסיפר כי הוא היה מודאג משך מספר חודשים מפני תרחיש של ניסיון התנקשות על רקע פוליטי. "התנגדות לפוליטיקאי שאתה לא מסכים עמו לא נפתרת באמצעות לירות בו. אבל אני רוצה להאמין שכל הכאב שעברתי ועדיין עובר ישרת משהו טוב", אמר.

מנהיגת מפלגת האופוזיציה המרכזית - 'סלובקיה הפרוגרסיבית', סימקה, הכחישה בתגובה כל קשר בין מפלגתה לבין היורה. בהצהרה שפרסמה היא מסרה כי גינתה בחריפות את ניסיון ההתנקשות ואיחלה לפיצו החלמה מהירה. עם זאת, היא כינתה את נאומו של ראש הממשלה – "מאכזב".

גם מפלגת האופוזיציה 'חופש וסולידריות' פרסמה הודעה בה היא מגנה את הטענה שהיא קשורה לירי. "אנו מתנגדים בתוקף לכל קשר בין התוקף ומעשהו נגד ראש הממשלה עם המדיניות שלנו, המבוססת על ביקורת עניינית ומקצועית", נאמר בהודעה. "פיצו חצה את הגבול בכך שהוא מנסה לסתום את פיות מתנגדיו".

סלובקיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד